Schuldbemiddeling ex-man

Kamich
Topic Starter
Berichten: 4

Schuldbemiddeling ex-man

#1 , 23 feb 2011 17:04

Hoi allemaal!
Ik heb een vraagje... Toen ik getrouwd was hebben mijn man en ik een lening afgesloten waarvoor we beiden tekenden. In onze scheidingsovereenkomst staat dat hij die lening afbetaalt. Het geld was voor zijn familie. Natuurlijk is dat voor de bank geen reden want we hebben beiden getekend. Het was dus een spannend jaartje ivm zijn afbetalingen. Ik kreeg regelmatig verwittigingen van de bank dat de lening niet betaald was. Nu hoorde ik vandaag dat hij in schuldbemiddeling is gegaan bij het OCMW. Is het dan voorbarig om te concluderen dat 'mijn' zorgen van de baan zijn? Kan ik er nu op vertrouwen dat hij die lening helemaal gaat afbetalen? Of kan hij na een paar maanden nog zeggen bij het OCMW dat hij er mee wil stoppen?

Mijn vraag is eigenlijk simpel: Kan de bank nu nog bij komen kloppen voor dat geld van die lening? Of gaat de schuldbemiddelaar er voor zorgen dat die lening helemaal afbetaald wordt door hem?

Merci!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38599

#2 , 23 feb 2011 19:28

Als het contract niet is veranderd .... ja dus de bank heeft geen zaak met uw onderlinge overeenkomsten

Reclame

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”