niet betaalde rekeningen

Wingless
Topic Starter
Berichten: 3

niet betaalde rekeningen

#1 , 19 feb 2011 21:43

ik heb een brief ontvangen dat ik moet verschijnen voor de vrederechter om veroordeeld te worden tot betaling van de kosten van het facturen,rechtsplegingsvergoeding etc.
dit is de eerste keer dat er zoiets gebeurd bij mij en daarom had ik een paar vragen:

als ik voor de rechter verschijn,duurt het lang,vragen ze je iets en wat voor vragen stellen ze?
wanneer en hoe betaal ik het som?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22254
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 20 feb 2011 10:34

Natuurlijk zal de vrederechter vragen stellen, en dat zal niet zijn wat je die morgen als ontbijt hebt gehad.
Het zal over de feiten zelf zijn, en waarom je dat gedaan hebt.

Wingless
Topic Starter
Berichten: 3

#3 , 21 feb 2011 21:14

wat gebeurd er als ik niet ga?

Reclame

roharro
Berichten: 13439
Juridisch actief: Ja
Locatie: Plopsaland

#4 , 21 feb 2011 21:15

Dan wordt je bij verstek veroordeeld.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

EvilFreD
Berichten: 677

#5 , 21 feb 2011 21:40

Of vrijgesproken natuurlijk. Maar dat is zeer onwaarschijnlijk als u niet gaat.
Ik weet dat u denkt, dat u zou willen begrijpen wat u denkt dat ik gezegd heb. Maar ik ben er niet zeker van of u begrijpt, dat dat wat u gehoord heeft, niet dat is, wat ik bedoel. (Richard Nixon)

Wingless
Topic Starter
Berichten: 3

#6 , 21 feb 2011 23:26

verstek veroordeeld?

EvilFreD
Berichten: 677

#7 , 21 feb 2011 23:59

Als u niet op komt dagen dan laat u "verstek gaan". En wordt u dus bij verstek veroordeeld.
Ik weet dat u denkt, dat u zou willen begrijpen wat u denkt dat ik gezegd heb. Maar ik ben er niet zeker van of u begrijpt, dat dat wat u gehoord heeft, niet dat is, wat ik bedoel. (Richard Nixon)

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”