Oude rekening opsporen

Purple
Topic Starter
Berichten: 246

Oude rekening opsporen

#1 , 08 feb 2011 10:16

Weet niet of ik dit in het juiste deel post, maar hier gaan we :D

Vorig jaar is mijn vriendin te weten gekomen via familie dat er nog ergens een rekening op haar naam moet staan.

Bij haar geboorte had een suikertante een bedrag voor haar opzijgezet.
Dit zou vrijkomen als mijn vriendin 25 werd.

Die tante is toen (22j geleden) gestorven.

Nu is mijn vriendin vorige maand 25 geworden.
Zij dacht al die tijd dat ze wel bericht zou krijgen van de bank, maar nog steeds niets gehoord.

Hoe kan zij dit het best opsporen?
De bank was waarschijnlijk het oude Gemeentekrediet, maar zelfs dit is niet zeker.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
wanton
Berichten: 9891
Locatie: HEIST , bij-den-berg

#2 , 08 feb 2011 20:21

Gemeentekrediet : is nu DEXIA. Begin daar al eens te informeren.

Zie ook eens wat voor u mogelijk is op: http://www.slapenderekeningen.be" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

Purple
Topic Starter
Berichten: 246

#3 , 09 feb 2011 07:45

Thx

Reclame

basejumper
Berichten: 4619
Locatie: Diest

#4 , 10 feb 2011 18:31

Beste,

Hieronder een mogelijkheid,indien u geen vermoeden heeft bij welke bank het tegoed aangehouden wordt. Bij effectief slapende rekeningen (> 5 jaar inactief) kan u een opvraging doen bij de Centrale deposito- en consignatiekas die de info mbt slapende rekeningen centraliseert.

Kan u zelf nagaan of u over een slapende rekening, kluis of verzekering beschikt?

U kan u uiteraard altijd wenden tot de financiële instelling of de verzekeringsonderneming waarvan u vermoedt dat ze de rekening, de kluis of het verzekeringscontract beheert waarop u aanspraak meent te kunnen maken.

De Depositokas stelt vanaf 18 januari 2010 een online register ter beschikking waarin alle gegevens over de effectief slapende tegoeden gecentraliseerd worden. Hierin kan u onder bepaalde voorwaarden en met inachtneming van de regelgeving op de bescherming van de privacy toegang krijgen om na te gaan of onze administratie over een slapend tegoed beschikt.

Dienst Slapende rekeningen

Tel + 32 (0) 257 478 10 | Fax +32 (0) 257 969 17
E-mail slapenderekeningen.thesaurie@minfin.fed.be


Federale Overheidsdienst Financiën
Algemene administratie van de Thesaurie

Dienst Slapende rekeningen
Deposito's, Consignaties en Verzetbetekeningen
Kunstlaan 30
B-1040 BRUSSEL
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”