Schulden en vluchten

Jerry74
Topic Starter
Berichten: 3

Schulden en vluchten

#1 , 25 jan 2011 19:04

Hallo ,

Als schuldeiser moet ik van iemand nog wat geld . Ze had csr maar is van csr afgestapt ( herroepen ) na wat fouten van haar .
Nu wil ik mijn geld bekomen via loonbeslag maar zij is verhuisd naar Nederland . Ze werkt er en heeft nog steeds de Belgische nationaliteit .
Zie ik mijn geld ooit nog terug want ze hebben me wijsgemaakt dat ze daar veilig zit .
Want een Belgische deurwaarder is er niet bevoegd en om ginder iets te regelen zou het mij nog meer kosten .

Mvg Jerry

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
j.demoor
Berichten: 10360

#2 , 27 jan 2011 10:44

“Art.38.1.De beslissingen die in een lidstaat gegeven zijn en daar uitvoerbaar zijn,kunnen ook in een andere lidstaat ten uitvoer worden gelegd,nadat zij aldaar,ten verzoeke van iedere belanghebbende partij,uitvoerbaar zijn verklaard...”(Verord.Raad E.G. 22 december 2000).

Ga volledigheidshalve naar :
http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/Lex ... 44:NL:HTML" onclick="window.open(this.href);return false;
Ga naar Belgische wetgeving in JUSTEL-databanken van Belgisch Staatsblad. Klik voor WetBOEKEN achter ’Juridische aard’. Op afkondigingsdatum vindt u de overige akten. Inzake FEDERALE fiscale wetgeving zie http://www.fisconetplus.be/

Jerry74
Topic Starter
Berichten: 3

#3 , 27 jan 2011 12:09

Oeps , nen hele boterham :-)
En wat wilt dit concreet zeggen aub ?
Grt

Reclame

marmat
Berichten: 68

#4 , 27 jan 2011 18:54

Neem contact op met een Belgische gerechtsdeurwaarder, deze kan de gehele procedure voor je verder opvolgen.

Het vonnis dat je bekomen hebt is, conform europese wetgeving, ook in Nederland uitvoerbaar, weliswaar niet via een Belgische deurwaarder, maar wel via een
Nederlandse deurwaarder.

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”