incasso bureau

dominique
Topic Starter
Berichten: 1

incasso bureau

#1 , 23 nov 2006 13:04

ik heb vandaag een brief gekregen om de resteren de schuld van 10.600 euro te betalen binnen de 15 dagen of contact op te nemen voor een afbetaling van het bureau AREMAS dat samen werkt voor Fortis.
Deze invordering is nog openstaand bij Fortis bank omdat 10 jaar geleden ik en mijn ex een huis hadden aangekocht en openbaar is verkocht geweest.Mijn ex had mij laten staan met heel de last en we hebben samen een dochter die inmiddels 14 is hij zelf mag haar niet meer zien uitgesproken door de vrederechter.
Al jaren heeft mijn ex loonbeslag door Fortis hij werkt bij het mininsterie van landsverdediging .
Ik zelf heb geen inkomsten in de brief staat ingeval een u een loonsafstand ondertekende geld huidig schrijven als kennisgeving van ons voornemen om de door u ondertekende afstand inzake wedde vakantiegeld en andere vergoedingen te beteken overeenkomstid artikel 2801 van de wet van 12.04.1965 een copij van dit schrijven werd gericht aan u werkgever.Ik heb geen inkomsten wat kunnen zij dan doen?ik heb gebeld dat mij ex die schuld nog steeds tot vandaag aan het betalen is en ze bleken verwonderd te zijn ik zei dat het via loonsbeslag is daar ik zelf geen loon heb kunnen ze daar geen beslag op leggen ik heb hen telf gecontacteerd en ze gingen dat nagaan of hij loonsbeslag heeft ik zelf begrijp deze situatie niet goed wat kunnen ze mij aandoen dat is nu de vraag

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
scorpioen
Berichten: 9383
Juridisch actief: Nee

#2 , 28 nov 2006 15:07

Vermoedelijk zullen zij niets doen. In theorie kan men u dagvaarden en uw meubels laten verkopen, nadat de rechter u veroordeeld heeft. Het feit dat Fortis dit nog niet gedaan heeft toont aan dat ze zelf inzien dat dit hen niet veel verder zal brengen. Maak u dus niet ongerust.

scorpioen

Piepelots
Berichten: 13

#3 , 04 dec 2006 15:34

Hoi Dominique,

Vrijdag ontving ik net dezelfde brief van AREMAS met de dringende betaling van een resterende schuld van 7264 euro... ook gemaakt door mijn ex-man. Mijn ex-man heeft ook al jaren loonbeslag. Heb jij ondertussen nog iets teruggehoord van deze maatschappij. Ook in mijn brief staat in van het loonsbeslag... aangezien ik wel een inkomen heb maak ik me er zorgen over, ALHOEWEL dit de eerste correspondentie ivm met deze openstaande schuld is.
Ook schrijven ze hier in dat ik zou geregistreerd zijn bij de nationale bank en dat deze tot 1 jaar na de terugbetaling van de totale schuldvordering zal geregistreerd blijven. Nu wil het zijn dat het niet zo is. Heb vorig jaar mijn gegeven nog opgevraagd bij de nationale bank en nergens staat vermeld dat ik enige openstaande schuld heb!
Is dit nu werkelijk een incasso? Moet ik hierop reageren? Volgens mij en zoals Scorpioen zei kunnen ze ons wettelijk gezien niets doen en daarmee dat het via dat AREMIS ding gaat... maar is het werkelijk zo? Ik ben toch een beetje ongerust, zou niet fijn vinden om binnen een aanzienlijke tijd bij mijn werkgever kunnen te gaan staan om te horen te krijgen dat ze een deel van mijn loon in beslag nemen voor iets wat dan nog niet van mij was!

Reclame

Fresh
Berichten: 167

#4 , 05 dec 2006 17:26

Als men een overeenkomst tot loonsoverdacht heeft ondertekend, dan kan idd loonbeslag worden uitgevoerd bij niet nakoming van de betalingsverplichtingen.

P.S. dit kan ook zonder de ondertekening van een dergelijk document, alleen het duurt wat langer (na beslagrechter...)

KAGP
Berichten: 10

#5 , 06 dec 2006 15:13

Hallo,

mijn moeder heeft vorige week dinsdag ook hetzelfde voor gehad met een vergelijkbare situatie: schulden gemaakt door haar ex-man. In haar bank wisten ze trouwens te vertellen dat er nog een klant was die week met dezelfde situatie met AREMAS.

Blijkbaar hebben ze bij AREMAS een schuif gevonden met oude dossiers. Mijn moeder heeft al met verschillende mensen bij AREMAS en Fortis contact op genomen. Voornaamste conclusie was dat Aremas het dossier nog niet zelf had (??), maar wel die opdracht van Fortis had gekregen. Ze moet niets betalen voor ze haar dossier hebben (zal niet voor nieuwjaar zijn), maar dat wilden/konden ze precies niet schriftelijk bevestigen....

Vraag me af hoeveel mensen in die situatie verkeren, want blijkbaar zijn die plots in actie aan het schieten...

Kevin

Piepelots
Berichten: 13

#6 , 06 dec 2006 16:24

Toch allemaal maar rare praktijken???
De vragen die ik mij vooral stel zijn. Als het rechtmatig is waarom heeft fortis er dan niet meteen een vonnis van laten maken en er deurwaarder opgezet?
Ze spreken in mijn brief ook over de registratie op de nationale bank zal behouden blijven, maar ik sta er helemaal niet op!!!! Heb daar zelfs afschriften van en dan is het dossier getekend door een risk manager?
Waarom na 10 jaar ineens aan mij een brief richten??? Als het dan toch wettelijk zou zijn, waarom dan niet eerder... dan waren de kosten die op al die openstaande schuld zouden gekomen zijn voor mij ook veel minder geweest zijn.
Weet er iemand wat juist in dat artikel 28.1 van de wet van 12.04.65 staat? en ook artikel 28.2? Gemakkelijk om met artikel te zwaaien als ik nog niets eens weet wat het artikel inhoud.
Sorry maar ben hierdoor beetje boos en vooral beetje paniekerig.
Heb ook geen zin om te bellen met die mensen want meestal zijn die ook zo intimiterend dat ge iets fout gezegd hebt voor ge het beseft.

KAGP
Berichten: 10

#7 , 06 dec 2006 23:35

Mijn moeder vond ze vriendelijk aan de telefoon.
Tegelijkertijd vertrouw ik hen voor geen haar, morgen of vrijdag geef ik aantal papieren af bij vriend-advocaat over het zaakje die het preciezer zal uitpluizen en ons advies zal geven wat te doen.

Stel me serieuze vragen bij het zo lang laten oplopen van die intresten (het bedrag aan intresten is bij ons dubbel zo hoog als het oorspronkelijke) en of dat wel kan en daar geen verjaringstermijn op staat. Zeker als je in tussentijd, meer dan 10 jaar, er niet naar kraait.

In hun dossiers zitten duidelijk fouten, zo beweerden ze dat mijn moeder ook een tijd vermist was, terwijl ze al meer dan 15 jaar op hetzelfde adres woont en dezelfde werkgever heeft. :roll:

scorpioen
Berichten: 9383
Juridisch actief: Nee

#8 , 07 dec 2006 05:32

Voor de intresten is de verjaringstermijn vijf jaar.

scorpioen

Piepelots
Berichten: 13

#9 , 07 dec 2006 05:58

Voila, ik deel net dezelfde mening als Kevin.
Waarom dan niet eerder verwittigen en net zoals hem woonde ik ook op hetzelfde adres. Ik ben pas sinds 2 jaar verhuist en nu vinden ze me toch ook???
Hadden ze eerder aangeklopt dan zat je inderdaad niet met die intresten die bij mij ook dubbel zo hoog lijken.
Ik ga maandagavond ook raad vragen.
Ik zal jullie op de hoogte houden wat die erover te vertellen heeft.


Vanessa

jakitou
Berichten: 1

#10 , 16 dec 2006 17:52

hello, mijn zus heeft op 23.11.2006 ook zo'n brief van AREMAS toegekregen voor haar ex vriend van over een 10 - tal jaren geleden . Toen was ze borg voor hem en nu verzoeken ze dat ze 50 euro maandelijks op die rekening stort . D.w.z dat ze nu terug vertrokken is voor bijna 8 jaar te betalen aan 50 euro per maand . Is dit wel allemaal legaal ? Ze vroeg naar een copie van het kontrakt dat ze zou getekend hebben en daar vertellen ze haar dat het 3 maanden ging duren om het kontrakt te hebben . Ik ben echt kwaad :x waarom nu wakker komen ?????

Lex
Berichten: 3149
Locatie: N51° 13.797' E004° 26.612'

#11 , 16 dec 2006 22:25

Zit hier blijkbaar vol 'wanbetalers'. :?

'bert'
Berichten: 2

#12 , 17 dec 2006 00:55

Zit hier blijkbaar vol 'wanbetalers'. :?

ha lex ik ken er zelfs die hun bestelde boeken niet betalen!

Lex
Berichten: 3149
Locatie: N51° 13.797' E004° 26.612'

#13 , 17 dec 2006 02:02

T?ja Bert, U naam spreekt ?boekdelen?.

basejumper
Berichten: 4674
Locatie: Diest

#14 , 19 dec 2006 15:27

Dit heeft veel te maken met de fusies van alweer wat jaren geleden tussen Tiense Bank - metropolitan bank - ASLK - Generale Bank.
In de post fusieperiode tot kort geleden is men volop bezig geweest met kantorenfusies en met het organiseren van een centraal krediet- en waarborgbeheer. (waarbij verschillende kredieten van soms zelfde klanten bij de verschillende banken onder ??n kredietcli?nt ingecodeerd dienden te worden)
Het spreekt voor zich dat in die periode kleinere dossiers van wanbetalers niet de meeste aandacht verdienden. Waarschijnlijk zijn nu de "kasten even leeggemaakt" en een pak dossiers overgemaakt aan Aremas als schuldinvorderaar.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Piepelots
Berichten: 13

#15 , 22 dec 2006 13:05

Ik heb in ieder geval een aangetekend schrijven teruggestuurd naar Aremas, omdat ik ook niet meer met 100% zekerheid weet of ik
1. getekend heb voor die lening (kan altijd zijn dat omdat je getrouwd was nu je de gemakkelijke prooi bent)
2. ook niet met zekerheid weet in welk hoedanigheid ik getekend zou hebben destijds. Tekende ik als borg dat sta ik normaal gezien alleen in de voor openstaande schuld op die lening. Tekende ik als medelener dan kan ik idd voor het openstaande bedrag opdraaien. Maar kan ik dan ook opdraaien voor bijkomen kosten van Aremas?
Al mag het me dus 3 maand duren (zoals hierboven gezegd is).
Ik wil eerst de rest van de documenten ontvangen waarin bevestigd staat dat ik tekende, en en overzicht van de openstaande bedragen vooraleer ik verder kan onderhalen en desnoods een degelijk afbetalingsplan kan voorstellen. :wink:
Blijkbaar is hier niet echt iemand die met zekerheid over zulke dingen praat. Maar als je hoort wat dien mensen allemaal te vertellen hebben is het toch ook niet logisch... bij de ene weten ze niet dat er al loonsbeslag van de man is. De andere heeft het dossier nog niet... en nu weer eentje waar het drie maand zou bij duren eer de papierenwinkel opgevraagd is. Sorry maar dit gaat ook mijn petje te boven. :?

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”