Invordering zonder enige aanmaning of herinnering

sporty
Topic Starter
Berichten: 1

Invordering zonder enige aanmaning of herinnering

#1 , 24 jan 2011 20:35

Hallo allemaal,

Kan iemand mij adviseren over het volgende probleem dat ik heb?

Ik heb een faktuur niet betaald in mei 2010 voor een opleiding bij syntra voor 1 avond , 84€ .
Ik ontving het faktuur pas 2 dagen NA de aanvang van de cursus.
Ikzelf was op dat moment zelfstandige en ben bewust op de dag van de cursus niet geweest omdat ik geen faktuur had ontvangen terwijl er in hun algemene voorwaarden stond dat ik niet mag deelnemen als ik niet heb betaald. Mijn zaak is s'avonds ook open en ik heb voor die dag geen personeel extra in dienst genomen en heb zelf doorgewerkt(personeel kost véél). Ik had namelijk helemaal geen zin om daar aan de leraar met hand en tand uit te leggen waarom ik niet betaald had.

De faktuur heb ik onmiddellijk geprotesteerd en uitgelegd dat ik niet wil betalen met bovenvermelde uitleg en dat ik geen zin had om te argumenteren met de leraar.

6 maanden erna(!) krijg ik een email(!) van de ombudsman . (samengevat) Beste meneer, ik ontving uw klacht in goede orde van de receptie . Ik zie dat u nog steeds weigert te betalen .... (nooit iets gehoord over mijn aangetekend en nooit geen herinnering ontvangen)
Ik heb geantwoord dat ik niet betaald heb door hetgene in de brief stond en de gang van zaken niet mooi vond en graag eindelijk een antwoord kreeg op mijn vraag. Ik vroeg (weeral)ook waarom zij niet wat water bij de wijn willen doen om aan hun algemene voorwaarden te voldoen en waarom ik dat faktuur zo laat krijg?
...
2 maanden (14januari) erna eindelijk een antwoord . (samengevat) Meneer, uw faktuur staat nog open ?
Ik heb hem toen onmiddellijk gebeld . Weeral mijn zelfde vragen zonder van hem maar enig antwoord te krijgen. Toen heb ik een kopie van de faktuur gevraagd omdat ik de originele niet vond. Dan kan ik betalen, zei ik tegen hem , dan ben ik er van af!
Hij antwoorde , ik ga uw faktuur opnieuw opsturen en uw klacht voor het zekerste nogmaals voorleggen aan het bestuur.

Vandaag.... een brief van een incassobureau van 220€ !!
Ik ben echt altijd vriendelijk , beleefd en vergevingsgezind geweest . Maar dit vind ik echt erg.

Kan dit zomaar zonder een herinnering op papier te krijgen ofzo? Ik heb eerlijk gezegd dat ik het originele faktuur niet heb , maar een copie wil zodat ik kan betalen.
Ik heb aangegeven te willen betalen , maar toch proberen ze daar nog eens na te stampen door me dit aan te smeren.

Ik heb altijd geweten dat ze tenminste een aangetekend schrijven moeten sturen alvorens tot zo iets over te gaan.

Ik wil betalen , maar niet de kosten die ze er allemaal bijverzinnen.

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding