wat als je niet akkoord gaat met schuldbemmidelaar?

kimpietjeuh1
Topic Starter
Berichten: 17

wat als je niet akkoord gaat met schuldbemmidelaar?

#1 , 14 jan 2011 10:56

ik woon samen met mijn vriend vanaf augustus 2010
Ik werk halftijds vanwege men zoontjes, waaronder eentje met een handicap.
Nu waren we vooraf bij mijn vriend zijn bemiddelaar (advocaat) op gesprek geweest, en die zei dat zijn leefloon gerust omhoog kon als we gingen samenwonen, want dat er genoeg ruimte is, en een goede spaarboek is.
Nu vanaf we samenwonen wil hij ineens het "leefloon" niet meer verhogen...
Wat kan je doen als je hier niet mee akkoord gaat?
Want dat was de reden of we gingen samenwonen of niet, hij had ons gerust gesteld en dan trekt hij zich terug.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
neogoa
Berichten: 130

#2 , 14 jan 2011 11:13

Hallo,

Ik zie niet in waarom de schuldbemiddelaar zou gezegd hebben dat het leefloon zou verhoogd worden. Vraag hem dit eens.

Wat mij logischer lijkt is dat de kosten (elektriciteit, water, tv,...) doordat jullie gaan samenwonen, gedeeld worden en daardoor kleiner worden (in verhouding) en zo meer geld over zullen houden op het einde van de rit, of misschien in dit geval de schulden vlugger zullen kunnen terugbetalen doordat de kosten gedeeld worden.

kimpietjeuh1
Topic Starter
Berichten: 17

#3 , 24 feb 2011 10:59

Dat heeft hij echt wel gezegd hoor, hij zei er zelfs bij dat dat niet eens terug voor de rechtbank moest komen omdat die 'ruimte' er zo is.
Vandaag had mijne vriend met hem een afspraak op kantoor om 10u30 en komt dien gewoon niet opdagen, een andere advocaat deed open en zei dat zijne bemiddelaar niet op kantoor was en ze voor de rest van niks wist.... daar sta je dan!
De samenwerking is alles behalve met diene mens!
Kun je dat trouwens ergens melden als de samenwerking niet gaat?

Reclame

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”