schulden/deurwaarder/loonbeslag

Tattie
Topic Starter
Berichten: 158

schulden/deurwaarder/loonbeslag

#1 , 11 jan 2011 18:48

mja kweet mn naam komt hier al regelmatig voor op dit forum...maar beetje bij beetje word voor alles een oplossing gevonden ;)
dus korte schets....
ik was zo dom om borg te staan voor mn toenmalige vriend zijn autolening, ex betaalde niet meer, auto in beslag genomen en verkocht, er staat nog een schuld van 7000 euro open... Doordat ik tekenende heb ik ondertussen een loonbeslag aan mn been, doordat ik zelfstandig ben kunnen ze gelukkig enkel aan mn belastingsgeld dat ik terug krijg, maar ik zie dit liever niet verdwijnen (uiteraard). Ondertussen hebben mn ouders een gepeperd briefke naar de ex gestuurd en hij reageerde toch dat hij een oplossing wilt en hij alles zal betalen, maar dat het ondertussen onderweg is van de bank naar de deurwaarder. Hij verteld dat ook hij loonbeslag heeft, maar was verwonderd dat ze mijn belastingsgeld namen aangezien hij het zijne wel gekregen heeft...
Hij beweert dat van zodra de dossier bij de deurwaarder (daar telefonisch binnen geraken is trouwens een ramp, er neemt daar zelden iemand op!!!) ligt, hij daar een verklaring kan gaan afleggen dat hij de schuld volledig op zich neemt zodat ik kan gevrijwaard worden. Onze mening hierop is dat ook al betaald hij ondertussen die schuld af, zolang die schuld er is zullen ze ook mij niet gerust laten..of ben ik verkeerd en kan hij idd alle schuld alleen op hem nemen? Ik hoop uiteraard op het laatste daar ik eigenlijk niks met die schulden te maken heb...

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38602

#2 , 11 jan 2011 19:32

U staat wel borg dus als hij NIET betaald komt men naar u.
U kan zich nu naar hem richten en zijn rekeningen en goederen met beslag laten leggen.
Een verklaring van ik zal wel betalen zal niet veel helpen dat had hij veel vroeger moeten doen.
Het feit dat hij niet betaalde EN hij geen regeling heeft afgesproken heeft ervoor gezorgd dat u nu in vizier bent gekomen.
PS stuur, om te beginnen, een uitgebreide mail naar die deurwaarder.

Tattie
Topic Starter
Berichten: 158

#3 , 11 jan 2011 20:11

ja die deurwaarder kregen we al eens te pakken, maar dat dossier had hij nog niet dus kon het niet bekijken... en nu proberen we hem terug te bereiken en lukt het niet pft maar idd mailke... morgen die zn gegevens nog eens opzoeken...

Reclame

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”