schuldbemiddeling / bemiddelaar vrij kiezen

ikke1
Topic Starter
Berichten: 7

schuldbemiddeling / bemiddelaar vrij kiezen

#1 , 03 jan 2011 09:35

Ik heb in het verleden onder het algekende spreekwoord "liefde maakt blind" een mega-verkeerde partnerkeuze gemaakt. Hierdoor ben ik serieus in de miserie gekomen. Had nog nooit geleend, geen geen enkele boete gehad en toen veranderde dat allemaal. De lening bij de bank (lening die ik voor hem aanging) heb ik sedert een jaar geëffend en heb hier ook de bewijzen van. We kregen in onze relatie 2 kinderen die nu voltijds bij mij zijn en ook mijn naam dragen. Hij wil er niets van weten. In onze relatie pleegde hij een strafbaar feit en hiervoor kregen we alle 2 een straf in de gevangenis. Ik omdat, zo zei de onderzoeksrechter "ik de vruchten van de misdaad plukte en niet zoals het een goed burger betaamd naar de politie stapte". Ik heb altijd gevochten en betaalde trouw alles af cfr. lening bank. Na enkele tijd leerde ik een nieuwe man kennen. Een verademing. We gingen samenwonen. Hij kende men verleden. Hij is eigenaar van een woning en we delen in de kosten. Hij wil zelfs kijken om alles in orde te brengen voor de woning mocht er hem iets overkomen. Ik betaal nog steeds schulden af bij deurwaarders ivm die penale boeten. Heb geen verdere belastingsschuld enz. Ik heb sedert april terug een vast contract (veranderde ongeveer 2 jaar geleden van werkgever en kreeg eerst een interimcontract van ongeveer 6 maanden). Vorige week informeerde ik voor mijn eindejaarspremie van het fonds van de uitzendkracht. Ik had hier recht op. Blijkt dat er een loonbeslag werd gelegd bij deze instantie sedert 30/09/2009 door 1 van de deurwaarders waar ik aan betaal. Mijn eindejaarspremie van het werk heb ik wel gehad. Ik heb hier verder nooit iets van gehoord en ben dus nu in paniek. Wat als ze hier straks de boel komen opschrijven en ik zo mijn huidige vriend met wie ik wettelijk samenwoon in de problemen breng? Collectieve schuldregeling ter bescherming van alles en iedereen???

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38592

#2 , 03 jan 2011 18:43

Zolang u betaald zal alles via uw betaling geregeld worden.
Vraag dat na aan de deurwaarder
Vraag ook info bij de sociale dienst gemeente-ocmw-griffie vredegerecht inzake regelgeving schuldbemiddeling
http://www.centrumschuldbemiddeling.be/" onclick="window.open(this.href);return false;
en wat de collectie schuldregeling betreft
http://economie.fgov.be/nl/consument/Sc ... /index.jsp" onclick="window.open(this.href);return false;

ikke1
Topic Starter
Berichten: 7

#3 , 04 jan 2011 12:30

Hoe komt dat dan dat het vakantiegeld via interimperiode werd ingehouden?

Wat zou uw advies voor mij nu zijn?

Merci voor de tijd en hulp.

Reclame

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”