erfenis overleden moeder

ikke1
Topic Starter
Berichten: 7

erfenis overleden moeder

#1 , 03 jan 2011 08:55

Beste mensen, ik ben op 7jarige leeftijd mijn mama verloren en ben ondertussen zelf mama en ben nu bijna 40 jaar. Ik heb eigenlijk nooit stilgestaan bij "het erfdeel" van mama. Wat gebeurt hier dan eigenlijk mee? Mijn zus en ikzelf hebben geen contact meer met pa. Zit dit deel ergens geblokkeerd of zo?
Dank voor een antwoord

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
wanton
Berichten: 9894
Locatie: HEIST , bij-den-berg

#2 , 03 jan 2011 13:55

Indien er iets te vererven was toen uw moeder stierf , moet dat op een geblokkeerde rekening gezet zijn bij een bank. Weliswaar voor de blote eigendom , terwijl uw vader het vruchtgebruik , zijnde de intrest moest ontvangen. Hebt u nooit daarover iets gehoord? Als dat wel het geval is , krijgen jullie die gelden pas als vader komt te overlijden.
Indien er een ouderlijk huis was , zijn jullie waarschijnlijk voor een deel blote eigenaar. Dat kan je te weten komen op het Kantoor van Registratie en Domeinen , in hoeverre de kinderen mede-eigenaar zijn.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

ikke1
Topic Starter
Berichten: 7

#3 , 05 jan 2011 19:21

Mijn pa heeft na jaren het ouderlijk huis verkocht en opnieuw gebouwd een vijftal jaren geleden ongeveer. m'n zus noch ikzelf hebben nooit iets gehoord over een eventuele erfenis. Ik weet dat pa een deel van de verkoop van het huis heeft gebruikt voor de bouw van het nieuwe (een deel maar). Kantoor van registratie en Domeinen?
Alvast hartelijk dank voor de reactie

Reclame

roharro
Berichten: 13439
Juridisch actief: Ja
Locatie: Plopsaland

#4 , 05 jan 2011 19:25

Indien u mede-eigenaar was van het huis dan is het uiterst onwaarschijnlijk (om niet te zeggen onmogelijk) dat hij het zonder uw toestemming en medeweten heeft kunnen verkopen.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

ikke1
Topic Starter
Berichten: 7

#5 , 05 jan 2011 19:28

Ik ben de dochter,...en was nog piepjong toen mama stierf, was dus zeker geen mede-eigenaar naar mijn mening. Vraag me af of ik hier nog iets van hoor te erven,...

roharro
Berichten: 13439
Juridisch actief: Ja
Locatie: Plopsaland

#6 , 05 jan 2011 20:21

Ik ben de dochter,...en was nog piepjong toen mama stierf, was dus zeker geen mede-eigenaar naar mijn mening. Vraag me af of ik hier nog iets van hoor te erven,...
U kunt nu niets meer erven van uw moeder. Indien u (een deel van) het huis zou geerfd hebben dan was dat op het ogenblik van overlijden van uw moeder. In dat geval zou u dus mede-eigenaar zijn geworden (ingevolge die erfenis).
U kunt nog wel erven van uw vader.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”