Te weinig aangerekend

Lotuk
Topic Starter
Berichten: 1

Te weinig aangerekend

#1 , 07 dec 2010 08:53

Hallo,

Ik heb onlangs een aankoop gedaan waarbij men mij te weinig heeft aangerekend (betaling via bancontact, ik was mij van geen kwaad bewust).
Na overzicht van hun inkomsten en uitgaven hebben zij hun eigen fout opgespoord en kreeg ik het verzoek de rest van de som te gaan betalen.

Mijn vraag is of dat zomaar kan. Uiteindelijk hebben zij een professionele fout gemaakt, niet ik...

Alvast bedankt

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Tope
Berichten: 916

#2 , 07 dec 2010 09:46

'Uiteindelijk hebben zij een professionele fout gemaakt, niet ik...', en daar wil jij duidelijk van profiteren.
Als er jou teveel aangerekend was, zou je het dan normaal vinden dat je je geld niet terugkreeg?

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#3 , 07 dec 2010 10:37

Wat was de aankoop? Was dit op factuur? Heb je een (eventueel indirect) bewijs dat de factuur voldaan is? Als de transactie afgelopen is, en beide partijen waaren op dat moment akkoord, dan is de transactie afgelopen. Punt. Dan moet de verkoper niet afkomen dat hij zijn prijs wil herzien of dat hij "te weinig aangerekend" heeft.

Aan Tope: vroeger zou ik ook zo reageren als jij, maar een aantal onprettige ervaringen met "zakenmensen" die enkel op eigen profijt uit zijn, hebben mijn houding in dit soort dingen grondig verandert. Als ze een fout maken in het voordeel van de klant, tja, pech voor hen. Als de klant een fout maakt in het voordeel van de "zakenman", wees maar zeker dat de klant de allergrootste moeite zal hebben om hier iets tegen te beginnen.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Reclame

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”