schuldbemiddeling en uit elkaar gaan...

sima
Topic Starter
Berichten: 5

schuldbemiddeling en uit elkaar gaan...

#1 , 04 dec 2010 15:25

Ik zit 1.5 jaar in de collectieve schuldbemiddeling, ik heb advocaat die alle betalingen regeld.

Nu, door constante psychische mishandeling van me en de kinderen, ben genoodzaakt weg te gaan met de kinderen. Wil voorkomen dat ik ook lichamelijk word aangevallen (of mij kinderen)... en het zou wel gebeuren... heb vandaag al voorproefje gehad.

Weet iemand hier hoe moet ik het aanpakken? Moet ik eerst naar mij advocaat en alles uitleggen? Moet ik vertrekken met de kinderen (dat wil mij vriend - maar ik heb wel 5 kinderen).... of hij moet vertrekken?

Is het mogelijk in de collectieve uit elkaar gaan? Hoe moet ik het aanpakken? Word dan alles stil gezet en moet alles op nieuw berekend worden en dan weer alles op nieuw?

Ik kan niet samen met hem verder, want dat word mij dood... dat weet ik zeker.

A.U.B, wie kan me helpen, wie weet waar moet ik beginnen,en of het mogelijk is ?

Groetjes! Sima
P.S, sorry voor fouten in dit bericht, maar ik ben een buitenlandse.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Bartie
Berichten: 263
Locatie: Regio Damme/Brugge

#2 , 04 dec 2010 17:29

Een collectieve schuldenregeling mag in beginsel geen invloed hebben op het al dan niet uit elkaar gaan van partijen. Het is niet omdat men in collectieve zit dat men bij elkaar moet blijven of omgekeerd.
Daarenboven is het zo dat uw schuldbemiddelaar helemaal geen standpunt in deze zaak zal kunnen innemen. Het enige wat hij zal moeten doen op het ogenblik dat hij er kennis van krijgt dat partijen uit elkaar zijn, is de schulden in de mate van het mogelijke opdelen en hiermee rekening houden bij de verdere schuldenregeling.
U heeft wel recht op een pro deo raadsman, zodat u zich best zo spoedig mogelijk tot een pro deo raadsman (anders dan uw schuldbemiddelaar!) wendt om de nodige schikkingen te nemen: ofwel gaat u zelf weg, ofwel laat u hem uit de woning zetten - al dan niet door toedoen van de Vrederechter (indien er geen strafbare feiten gepleegd zijn) en/of de politie (indien er strafbare feiten gepleegd zijn).
Hopelijk kan dit u op weg zetten...
Dit bericht betreft geen officieel juridisch advies. Vaak hangt alles af van feitelijkheden, die pas uit lezing van de officiële gegevens blijken...

sima
Topic Starter
Berichten: 5

#3 , 04 dec 2010 18:14

Dank U wel voor U antwoord.

Bestaat zeker een probleem , mij vriend heeft een fulltime baan, ik alleen af en toe nachtdienst via interim, alimentatie voor 2 oudste, en kinderbijslag. Alles gaat naar de schuldbemiddelaar. Inkomen zijn niet zo groot. Moet denken aan 2 aparte huizen en kosten aan verbonden. Ik ben bang dat het de hele schuldbemiddeling in de problemen zou brengen.

Groetjes! Sima

Reclame

Franciscus
Berichten: 38619

#4 , 04 dec 2010 18:45

alles hier uitleggen zal teveel tekst zijn maar ga zo snel mogelijk naar de dienst slachtofferzorg van uw lokale politie.
Anders algemeen nr politie Antwerpen 033209230 dienst slachtofferzorg.
Leg bij uw dienst uit wat er juist aan de hand is.
Ook de vrederechter kan volgens art 223 BW ev de woning toewijzen aan de moeder met kinderen. ongeacht wie er eigenaar van is of betaald dat blijft ongewijzigd.
De omzendbrieven intra familiaal geweld zijn col 4 en col 6.

zoek op trefwoord IFG en voluit geschreven.
U zal ook recht hebben op een pro deo advocaat maar als het via een familiale bemiddelaar kan dus als uw vriend wil praten EN aan de relatie werken is dat beter.

sima
Topic Starter
Berichten: 5

#5 , 05 dec 2010 11:33

Dank U wel voor U hulp.

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”