ik heb schulden en heb dringend raad nodig

tonyke
Topic Starter
Berichten: 1

ik heb schulden en heb dringend raad nodig

#1 , 24 nov 2010 17:16

Ik betaal schulden 800 euro per maand nog 12 maanden lang
dan heb ik nog 20 000 euro schulden die ik daarna ook moet afbetalen ,maar dat is prive via een familielid geleent vroeger.
dan komt er nog een boete omdat ik een andere auto pertortal heb gereden toen ik een beetje zat was(ps toevallig ik ga zelden weg en drink zelden)maar helaas,kosten ongeveer 15000 euro,,ik wacht nog op de uitspraak

ik ben invalide en heb 900 euro per maand,ik woon bij mijn pa
dan heb ik ook een eigendom wa ik verhuur (3 gewoon appertementjes
samen ,invalid en huur heb ik samen 1200 euro netto
ik betaal en regel tot nu toe alles zelfs via mijn shuldeisers en heb het zeer moeilijk soms
ik hou nooit iets over en sta altijd in - op de rekening

kan er iemand mij raad geven wat ik kan doen
want de ocm is ook niet echt behulpzaam

kan ik stoppen met betalen en gewoon bij mijn vriendin gaan wonen ofzoiets
of is er een manier om dit de omzeilen en gewoon zo leven van mijn invaliditeit en mijn eigendom gewoon ijn beslag laten nemen want heb er ook alleen ma stres mee,,
de eigendom heeft nog een schuld van 140.000 euro de huurders betalen mijn hypotheek,soms is er ook een huurder waar ik problemen mee heb,
even tueel mijn adres daar zetten zodat ze mijn vader zijn spullen niet komen halen als ik niet meer kan betalen want er zijn al deurwaarders geweest maar tot nu toe betaal ik.

kan iemand me raad geven want ik weet totaal niet wat ik moet doen ik kan het zo onmogelijk blijven volhouden

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
moederke27
Berichten: 61
Locatie: vl-brabant

#2 , 24 nov 2010 18:46

waarom vraag je geen schuldbemiddeling aan?
dan gaat al je loon naar je schuldbemiddelaar en daarvan houd hij een deel voor de schulden te betalen, en de rest stort die aan u door waar jij dan in je levensonderhoud moet voorzien...
ook komen er dan geen intresten meer bij bij je schulden, geen deurwaarders die je lastig kunnen vallen...
behalve als je nieuwe schulden maakt natuurlijk.

ik zit er ook in en ik ben blij dat het bestaat, het is niet makkelijk met momenten maar het zal in ieder geval wel veel makkelijker zijn dan constant in het hoofd te moeten zitten van de deurwaarders...

inlichtingen vragen kost je niets en je bent er na x aantal jaar vanaf...

en wat bij mij ook het geval is mijn bemiddelaar spaart elke maand 25€ voor me die ik ter beschikking krijg als alles afgelopen is, toch ook mooi niet.

groetjes.

roharro
Berichten: 13439
Juridisch actief: Ja
Locatie: Plopsaland

#3 , 24 nov 2010 21:07

Het probleem zal zich oplossen door beslaglegging op je drie appartementen.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Reclame

Lanox
Berichten: 3541
Juridisch actief: Nee

#4 , 25 nov 2010 15:55

Waarom niet gewoon zelf één of twee van Uw appartementen verkopen? Als ik zo snel reken komt Uw totale schuld uit op zo een 185.000€. Als U een idee heeft van de waarde van Uw appartementen, kunt U zelf de afweging maken.

Rebel-with-a-cause
Berichten: 1216

#5 , 25 nov 2010 17:24

ik ben invalide en heb 900 euro per maand,ik woon bij mijn pa
dan heb ik ook een eigendom wa ik verhuur (3 gewoon appertementjes
samen ,invalid en huur heb ik samen 1200 euro netto
Klopt deze optelsom?

€ 900,00 uitkering wegens invalide en de huur van 3 appartementen kan toch niet maar € 1.200,00 zijn ?
Als dit zo is, dan verhuur je elk app. voor maar € 100,00 !!

Lanox
Berichten: 3541
Juridisch actief: Nee

#6 , 25 nov 2010 23:47

Dat dacht ik eerst ook, maar ik denk dat die 1200 zijn uitkering is, plus de huurinkomsten, min de hypotheekaflossingen.

DennisI
Berichten: 13

#7 , 01 dec 2010 09:49

Misschien bedoelt hij enkel de huur exclusief zijn uitkering. Uitkering + huur (1200+900) = 2100 dan dat ie per maand krijgt?

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”