Schuldeisers, dochter niet bij ons gedomicilieerd

stefanie1010
Topic Starter
Berichten: 2

Schuldeisers, dochter niet bij ons gedomicilieerd

#1 , 22 nov 2010 11:58

Onze dochter woont sinds kort terug voor een tijdje bij ons. Enkel bij haar mutualiteit heeft ze ons adres opgegeven als verblijfplaats (ze is dus voor alle duidelijkheid niet bij ons gedomicilieerd), haar referentieadres bij het ocmw zal volgende week in orde zijn. Nu zijn er 2 brieven van 2 verschillende schuldeisers gericht aan haar toegekomen op ons adres hier (brieven telkens opgemaakt door een incassobureau). Kan het dat ze weten dat ze hier verblijft doordat ze ons adres gebruikte bij de mutualiteit? Kunnen de schuldeisers dit aangrijpen om aan te tonen dat ze hier verblijft ook al heeft ze zeer binnenkort een referentieadres? En wat zijn hun rechten dan, kunnen ze deurwaarders hiernaartoe sturen indien ze een vonnis hebben? Ik en mijn man maken ons namelijk erge zorgen.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Spectator
Berichten: 29

#2 , 22 nov 2010 12:42

Waarschijnlijk heeft het ziekenfonds haar adresverandering doorgegeven aan " de kruispuntbank ".
Hopelijk komt het referentieadres bij het ocmw eerstdaags in orde, vergeet dan vooral niet daar zo snal mogelijk bij het ziekenfonds aangifte van te doen.
Er zouden " nare gevolgen " kunnen uit voorkomen.

stefanie1010
Topic Starter
Berichten: 2

#3 , 22 nov 2010 12:50

Haar referentieadres zou de komende dagen in orde worden gebracht, ik zal haar vragen het adres bij de mutualiteit dan onmiddellijk aan te passen. Kunnen de schuldeisers hier niet meer komen aankloppen eenmaal haar referentieadres in orde is of kunnen ze beweren dat ze hier verblijft en geeft dit hun enige rechten om ons lastig te vallen?

Reclame

fonzie
Berichten: 20

#4 , 02 dec 2010 18:32

Een incasso is geen deurwaarder. Een incasso probeert op alle mogelijke manieren aan het verschukdigde geld te geraken. Ze proberen je eigenlijk alleen maar te intimideren. Aan jouw om daar niet op in te gaan.

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”