Ik zou aan dat bureau geen geld en energie besteden. Compleet negeren!beste,
Ondertussen de betaling gedaan een de schuldeiser.
Heb betrof hier een betaling voor een bloedonderzoek die notabene eigenlijk naar de priveverzekering gestuurd moest worden maar dit terzijde.
Kunt U me wijzen op een artikel die ik in mijn aangetekende naar het incasso kan schrijven waarop ik meedeel dat ik enkel een overeenkomst heb met de schuldeiser zelf en niet met het incasso.Ik heb de pdf gelezen en daar staat het inderdaad bij maar geen wettelijke verwijzing waar ik mee bedoel om ze te overbluffen met woorden zoals zij zelf doen.
En last kunnen zij dan verdere stappen zetten tegenover mij want ik vermoed dat de 40€ kosten niet opwegen tegenover een advocaat moest het zo ver komen.
ter info incasso http://www.intrum.be" onclick="window.open(this.href);return false;
mvg b
Met de schuldeiser!allemaal bedankt voor de antwoorden maar........
Ik ben leek dus zeggen die artikels me niet veel.
dus wat doe ik nu?
Het hoofdbedrag is betaald geweest voor het dossier opgesteld werd.
Nu zie ik wel dat ik de gestructureerde mededeling in het vak gewone mededelingen geplaatst heb(stom van mij)
Wel heb ik de 5€ kosten niet betaald omdat voor mij dit nog altijd naar de verzekering moet.
dus neem ik nu contact op met het incasso of de schuldeiser zelf?
greets b,
ok dank u ik zal gewoon een brief sturen naar de persoon zelf met een copie van de betaling en de vermelding dat ik de mededeling verkeerd geplaatst heb.Met de schuldeiser!
Een incassobureau moet je als onbestaande beschouwen. Hun brieven zijn maar evenveel waard als de uwe.
nee het betrteft een labo in belgie die een bloedonderzoek gedaan heeft.'Rapport voorwerk II" is een Nederlandse richtlijn voor het bepalen van de kosten die de schuldenaar moet betalen bij minnelijke invorderingen (incassokosten).
Is de vraagsteller woonachtig in Nederland?
Het incasso situeert hem in gent blijkbaar maar de brief is verstuurt met tnt post wat bij mijn weten nederland is.Belgische wetgeving is in ieder geval strenger voor de schuldeiser. Kosten door incassokantoren, advocaten of deurwaarders die buiten de onderliggende overeenkomst vallen mogen in België niet worden aangerekend.