loonsoverdracht +rest bijpassen

trientje9962
Topic Starter
Berichten: 10

loonsoverdracht +rest bijpassen

#1 , 17 nov 2010 20:57

hallo, ik had een vraagje doordat we een lening niet konden afbetalen (645 euro per maand) werd er overgegaan naar loonsoverdracht van men partner daar het wettelijk overdraagbaar loon is vastgelegd bedraagt die overdracht een kleine 300 euro nu krijg ik vandaag een mail dat ik de rest van het bedrag om tot 645 euro te komen moet bijpassen kan dit zomaar ??? dus men doet loonsoverdracht en toch moeten we nog bijpassen.

graag dringend antwoord

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
basejumper
Berichten: 4621
Locatie: Diest

#2 , 18 nov 2010 12:20

Trientje,

uiteraard kan dit. Jij hebt een contractuele verplichting aangegaan om 645 € per maand terug te betalen. Het feit dat men loonsbeslag legt is het gevolg van de niet betaling. het betekent echter geenszins dat jouw contractuele verplichting wegvalt. De begrenzing van het loonsbeslag reduceert geenszins je schuldverplichting.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

trientje9962
Topic Starter
Berichten: 10

#3 , 18 nov 2010 12:34

hallo,
ik dacht als men eenmaal loonsoverdracht liet uitvoeren dat dit zolang was tot de volledige som terug was maar da is dus niet zo.

Reclame

fonzie
Berichten: 20

#4 , 02 dec 2010 18:43

Anders zou het wel leuk zijn, je lening laten afbetalen door je (ex-?) partner en je lening is betaald tijdens je scheiding. (Niet dat dit op jouw van toepassing zou zijn).

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”