Thesauriereserve

Katito
Topic Starter
Berichten: 2

Thesauriereserve

#1 , 28 sep 2010 22:47

Even kort de situatie schetsen:
door omstandigheden heb ik geen spaarpotje meer. Eind dit jaar verwacht ik echter wel nog enkele grote facturen. Ik weet nu ook al dat ik begin volgend jaar een som geld op mijn rekening gestort zal krijgen(oa belastingteruggave). Ik zou dus een krediet moeten kunnen vinden waarbij ik op eigen tempo (lees: een grote som in een keer) kan terugbetalen.
Na wat rondsurfen kwam ik op het thesauriereserve bij Fortis. Heeft iemand hier ervaring mee? Iemand enig idee hoeveel kans ik maak om dit effectief te verkrijgen? Of kent iemand een andere optie?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
wanton
Berichten: 9894
Locatie: HEIST , bij-den-berg

#2 , 29 sep 2010 18:01

Dit krediet is vooral bestemd voor particulieren , als reserve voor onverwachte aankopen. Ik veronderstel dat u een zelfstandige bent , dan komt U mi. niet hiervoor in aanmerking. Maar durf een bank binnenstappen om uw zaak te bespreken. Met de summiere gegevens die u meedeelt omtrent uw activiteit kan geen goede analyse gemaaakt worden.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

Katito
Topic Starter
Berichten: 2

#3 , 29 sep 2010 18:48

ik ben geen zelfstandige hoor :-)

Reclame

basejumper
Berichten: 4629
Locatie: Diest

#4 , 01 okt 2010 19:13

De thesauriereserve is eigenlijk een permanent kaskrediet voor loontrekkenden. Daarnaast bestaan er ook tijdelijke kredieten die zoals de term het zelf aangeeft tijdelijk van aard is. Indien je klant bent bij Fortis bank kan je dit gerust gaan bespreken. Voor nieuwe klanten ligt dat moeilijker, omdat men geen kennis heeft van het betaalgedrag en men doorgaans 3 tot 6 maand wacht vooraleer men kredietverstrekking van deze aard overweegt.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

simonjo
Berichten: 285

#5 , 10 okt 2010 00:49

Vanaf 1/1/2011 mag je niet meer onder nul gaan op je zichtrekening, ter bescherming van de consument !!!

Als alternatief stelt Fortis de thesauriereserve voor, minimum 2500 euro (in de toekomst minimum 5000), dit kost je niets als je er geen gebruik van maakt en zou goedkoper moeten zijn (8 a 10% per jaar) dan de standard negatief op je zichtrekening (12 tot 14%).

Principieel dient de bank een kredietonderzoek te doen alvorens die reserve toe te kennen (opnieuw ter bescherming van de consument).

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#6 , 12 okt 2010 23:00

Vanaf 1/1/2011 mag je niet meer onder nul gaan op je zichtrekening, ter bescherming van de consument !!!
serieus? heb je daar een bron voor, ik vind niet direct iets terug daarover.

evgoeth
Berichten: 557
Locatie: Ten zuiden van Antwerpen

#7 , 04 nov 2010 17:06

Vragen of je onder nul kan gaan, voor alleenstaanden is dat max 1250 euro bij Fortis geloof ik.
Als dat de kosten dekt natuurlijk.

Sommige banken bieden ook Mastercards aan waarbij je tot enkele duizenden euro's op je rekening kan overschrijven, zonder te moeten betalen voor geldafhaling e.d.
Maar ze doen dan wel een credit check, weet.

En vanaf 1/1/2011 worden de regels om onder nul te gaan veel strenger dan ervoor, het wordt niet verboden alltogether. Bron : VVQ onlangs op de tv.

Veel hangt natuurlijk af van de bedragen van de facturen.

persoonlijke Leningen worden ook toegestaan, je betaalt wel een hoge intrest maar die kan je vaak ook in 1 keer aflossen.

fonzie
Berichten: 20

#8 , 02 dec 2010 19:29

Het is niet verstandig om een put te dichten door een grotere te graven.
Vraag om die enkele grote facturen af te mogen betalen in stukken.
Eens je dat grote bedrag hebt, betaal je dan alles in 1 keer.
Zo ben je m.i. veel goedkoper af.

lilly_tiger
Berichten: 3

#9 , 07 dec 2010 19:05

je mag wel in het rood gaan bij een zichtrekening maar max 1 maand en dan moet je saldo terug positief zijn anders word je rekening geblokkeerd.

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”