Onmiddelijk kosten zonder aanmaning

ellen_dms
Topic Starter
Berichten: 1

Onmiddelijk kosten zonder aanmaning

#1 , 23 sep 2010 11:21

Beste,

Gisteren ontving ik een aangetekend schrijven van een advocaat. Blijkbaar was ik een factuur voor de syndicus vergeten te betalen voor de periode oktober/december 2009. Ik heb het nagekeken en dit klopt ook.

Maar ik schrok toch wel aangezien er opeens 20% kosten en 1.5% intrest verschuldigd was. Ik heb nooit enige aanmaning gekregen, noch hebben zij dit aangeduid in hun latere facturen (die ik overigens wel betaald had) naar mij.

Nu is mijn vraag of zij dit inderdaad kunnen doen zonder enige aanmaning/aangetekend schrijven van hun kant?

Alvast bedankt,
MVG,
Ellen

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roharro
Berichten: 13439
Juridisch actief: Ja
Locatie: Plopsaland

#2 , 23 sep 2010 12:03

Ja dat kan. Maar of de 20 percent kosten en de intrest gerechtvaardigd zijn moet blijken uit verder onderzoek. Dikwijls staat hierover meer in de statuten, reglement van inwendige orde of werd er een beslissing hieromtrent genomen en genotuleerd door de VME.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Reclame

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”