lange termijn lenen buitenland

justmeee
Topic Starter
Berichten: 8

lange termijn lenen buitenland

#1 , 26 aug 2010 11:05

Hallo
Had een vraagje.
Ik heb geen schulden/geen lopende leningen etc en wil nu geld lenen om iets in het buitenland te kopen.
Ik heb een vast inkomen.
Banken zeggen dat als het niet in bv frankrijk, spanje of zo is dat het niet kan.(of enkel via hypotheek op
huis in belgië bv maar dat heb ik niet.)
Nu kan ik enkel iets vinden die terugbetaalbaar is op 7j (soort persoonlijke lening) wat dan weer vrij kort is voor me.
In het land zelf lenen is ook geen optie.
Kan je op enige manier lenen in belgië, langer dan 7j met doeleinden buiten de landen die ze aanvaarden ?
Bedankt voor info

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
basejumper
Berichten: 4625
Locatie: Diest

#2 , 27 aug 2010 16:04

Beste,

Tussen theorie en praktijk staan veel praktische bezwaren.
Het heikel punt in dergelijke dossiers is de risicopositie van de bank. Als je "iets wil kopen in het buitenland" neem ik aan dat het bom vastgoed gaat.
Dat gaat dikwijls over ettelijke tienduizenden tot honderdduizenden euro's.
Een bank zal dat enkel doen als enerzijds je terugbetalingscapaciteit ruim voldoende is en als anderzijds de bank op enigerlei wijze grotendeels ingedekt is door zakelijke waarborgen.
Dat is in de meest voorkomende gevallen een hypotheek op een eigendom in België ofwel een pand effecten/contanten. Uitzonderlijk kan dat ook een hypotheek in Frankrijk of Spanje zijn (omdat dat courante landen zijn waar veel Belgen resideren en waar de bank bekend is met procedures van uitwinning enz)
Indien er een onderpand mogelijk is bestaan er ook niet-hypothecaire lange termijnleningen waarmee je op 10 tot 12 jaar kan lenen.
Zonder onderpand of eigendom in België wordt dat moeilijk. Jij hebt dan niets te verliezen en de bank wel.
Stel een klant leent 150.000 € en verdwijnt twee jaar later naar bvb Kroatië of de Fillipijnen en betaalt zijn lening niet langer. Hoe denk je dat de bank zijn geld gaat terugzien? Begin maar te procederen ginder of loonbeslag te leggen....
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Reclame

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”