Verwittigen notering zwarte lijst

Roswieta
Topic Starter
Berichten: 4

Verwittigen notering zwarte lijst

#1 , 04 aug 2010 17:15

Kan het dat de krediet makelaars zomaar mensen op de zwarte lijst zetten zonder een verwittiging?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
javazev
Berichten: 1

#2 , 04 aug 2010 20:14

ik denk dat u door de Nationale Bank wordt verwittigd indien een kredietverstrekker u 'aangeeft' als wanbetaler.

Roswieta
Topic Starter
Berichten: 4

#3 , 04 aug 2010 21:48

Dat is het juist. Mij hebben ze NOOIT verwittigd en toch sta ik erop. Ik heb geen problemen om te betalen, maar vind toch dat ik recht heb om eerst verwittigd te worden...

Reclame

basejumper
Berichten: 4628
Locatie: Diest

#4 , 05 aug 2010 12:12

Beste,

De vermelding op de zwarte lijst is een wettelijke plicht ten aanzien van kredietverleners zodra kredietnemers 3 termijnen achterstaan met hun afbetaling. Dat staat ook vermeld in de algemene voorwaarden die je mee ondertekende bij de kredietverkrijging. Vooraleer het zover is draait er meestal een molen van herinneringen, aanmaningen en aangetekende ingebrekestelling. Dat gebeurt op je officiële adres. Heb je daar echt geen enkel schrijven ontvangen? Of verbleef je niet op je officiële adres?
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Roswieta
Topic Starter
Berichten: 4

#5 , 05 aug 2010 12:22

Ik heb echt nooit er iets van ontvangen. Heb zelfs er geen contract van. Volgens hun systeem hebben mijn ex en ik een kredietkaart aangegaan en heeft mijn ex zijn schuldbemiddellaar het in september 2006 stopgezet. Ik heb ze gisteren ervoor gebeld om te kijken wat het was en of ze mij er papieren van konden opsturen. Ik kreeg als antwoord dat ze niet papieren zomaar naar mensen opsturen, dus ik twijfel er toch aan als ze mij ooit iets hebben gestuurd. Mijn nieuw adres hadden ze toch blijkbaar al in hun systeem staan, maar heb hier echt nog nooit papieren ontvangen. Dat durf ik zelfs te zweren op mijn kinderen. Ik wil het bedrag wel betalen, het zal wel kloppen, maar ben er echt niet content over dat ze mij er over nooit hebben geschreven. Anders was ik er nu al bijna vanaf als ik het geweten had.

Roswieta
Topic Starter
Berichten: 4

#6 , 05 aug 2010 12:23

En ik verblijf op mijn officiële adres.

Franciscus
Berichten: 38602

#7 , 06 aug 2010 19:10

Volgens hun systeem had ex en ik een kredietkaart ... als zij dat zeggen was u dan mederekeninghouder of volmachthouder.
en of ze mij na bellen papieren konden toesturen natuurlijk niet u zal die gegeven schriftelijk moeten vragen in een ondertekende brief als u medehouder was - volmachthouder dat stopt bij opzeggen van de rekening door de rekeninghouder
Ik wil het bedrag wel betalen .... welk bedrag dus is er een schuld?

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”