Loonsbeslag, en nu?

ValerieDenayer
Topic Starter
Berichten: 5
Locatie: Beersel

Loonsbeslag, en nu?

#1 , 04 aug 2010 12:40

Door omstandigheden buiten mijn wil om, is er loonsbeslag gelegd bij mij. Ik heb vandaag nog een deurwaarder op bezoek gekregen met een betalingsbevel. Mijn vraag is nu, kan deze uitvoerend beslag leggen op mijn spullen als ik niet op tijd kan betalen (door dat loonsbeslag) of moet hij dat eerst nakijken en wordt die schuld dan ook in dat loonsbeslag ingenomen of niet?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
bemiddelaar
Berichten: 297
Locatie: West-Vlaanderen

#2 , 08 aug 2010 14:31

ga langs in een centrum voor algemeen welzijnswerk (http://www.caw.be" onclick="window.open(this.href);return false;) die kunnen desgewenst met de deurwaarder onderhandelen over een afbetalingsplan voor de 2e schuld.

ValerieDenayer
Topic Starter
Berichten: 5
Locatie: Beersel

#3 , 16 aug 2010 11:55

Dank voor uw reactie. Gelukkig heb ik die schuld in 1 keer kunnen afbetalen, dus dat probleem stelt zich niet meer zozeer. Hetgeen waar ik me meer druk om maak heb ik in een nieuwe topic geschreven, deurwaarders en privacy, ivm het inlichtingen verstrekken aan derden zonder voorafgaande toestemming.

Reclame

lilly_tiger
Berichten: 3

#4 , 07 dec 2010 19:01

Tegen loonbeslag kan je altijd verzet aantekenen, dan word het opgeschort tijdelijk en moet de schuldeiser via het vredegerecht een procedure starten op beslag te kunnen leggen op je loon of vakantiegeld,dit hangt er natuurlijk vanaf in welke situatie je je bevind,in mijn situatie was het consumentenkrediet al 15 jaar oud,ik heb direkt verzet aangetekend bij mijn werkgever, en de kas van vakantiegeld, ik heb wel een advokaat onder de arm genomen,in mijn geval heeft de schuldeiser weinig kans gezien hij onwettelijk al 10 jaar lang interesten heeft aangerekend, en mijn zogenaamde schuld nog altijd dezelfde som gebleven 10.000 €! is ondanks dat ik al 15 jaar lang elke maand betaal, ik heb zeker al 12.000 € terug betaald.

float
Berichten: 2467
Juridisch actief: Ja

#5 , 07 dec 2010 19:10

Via de beslagrechter, niet via de vrederechter.

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”