Financiering annuleren

Racingboy
Topic Starter
Berichten: 4

Financiering annuleren

#1 , 10 jun 2010 19:25

Ik ben doorverwezen naar dit forum. Ik had de volgende vraag:

Ik heb een aanvraag gedaan via http://www.alphaline.be" onclick="window.open(this.href);return false; voor een financiering van mijn wagen. Het was de goedkoopste oplossing. Nu zou ik dit willen annuleren. Ik heb net even gebeld naar hun klantendienst maar ik moest morgen terug bellen ervoor. Maar zou de raad van deskundige wel eens willen weten, want met de klantendienst van hun heb ik niet zo'n goede ervaringen.

Ik heb dus nog geen documenten getekend, ook nog niet de kopieën van de loonbriefjes, identiteitskaarten en de bestelbon van de wagen opgestuurd. Het blijkt dan nog even te duren want ik moet deze documenten op sturen, dan krijg ik een contract, dat ik terug moet opsturen en ondertussen zijn we 2 weken verder. De auto is net aangekomen, dus zo veel tijd wil ik niet wachten.

Ik zou nu de financiering bij de garage zelf willen nemen omdat er dan minder poespas aan te pas komt + ik kan het persoonlijk met de verkoper regelen, gaat dit problemen geven in de garage omdat ik al een aanvraag gedaan had bij een andere instelling?

Alvast bedankt

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
PVanDam
Berichten: 35

#2 , 10 jun 2010 19:36

Gewoon even mijn ervaring met deze firma, dus geen advies.

Zelf had ik met mijn ex een kredietlijn lopen bij hun. Binnen de 14 dagen kon ik toen annuleren zonder extra kosten te betalen. Men heeft mij toen ook paar keer laten terugbellen omdat men bepaalde documenten moest hebben of opzoeken en men heeft dit kunnen rekken tot net na de termijn om dan bijgevolg vergoeding te moeten betalen. Dit viel bij mij nog mee omdat het een kleine lening was.

Door een erfenis toen hebben we alles in één keer afbetaald met beetje vergoeding, maar we wouden er gewoon vanaf geraken. Dus hopelijk heb je snel een antwoord met advies. Kijk zeker ook eens bij de voorwaarden maar ik denk zolang je het contract niet hebt getekend, dat je ook geen lening zal krijgen bij hun. Wens je veel succes met de zaak en hopelijk iemand die iets van de wettelijke kant kent hierover.

Racingboy
Topic Starter
Berichten: 4

#3 , 10 jun 2010 19:47

Zolang ik niets terug stuur (kopieën van identiteitskaarten, loonfiches en kopie van bestelbon), denk ik dat ze mij niets kunnen maken. Ze hebben wel mijn rijksregisternummer en identiteitskaartnummer gevraagd. Zou dit mij kunnen nekken?

Reclame

PVanDam
Berichten: 35

#4 , 10 jun 2010 20:36

Dat is waar ik het aan een expert ivm die zaken overlaat. Want ik weet niet in welke mate dat een mondelinge overeenkomst om een contract op te stellen ook bindend is in zo'n zaken. Maar ik gaf even mijn ervaring mee omdat men mij ook speciaal liet wachten tot na die 2 weken om het te annuleren. Maar dit was na ondertekening van het contract. Daar zit het verschil met jou situatie en de mijne.

lili
Berichten: 4

#5 , 11 jun 2010 08:37

Ik ga er van uit dat je de aanvraag deed als consument?

Dan is er geen kredietovereenkomst zolang er geen schriftelijke overeenkomst werd opgesteld ( artikel 14 wet consumentenkrediet van 12 juni 1991)

Mag geen probleem zijn dus.

Zelfs al zou er een overeenkomst gehandtekend zijn, dan nog heb je een bedenktermijn van zeven dagen na handtekening van de overeenkomst om deze op te zeggen.

Racingboy
Topic Starter
Berichten: 4

#6 , 11 jun 2010 09:48

Ja inderdaad, gewoon als consument. Dadelijk een bellen om eens te horen.

Racingboy
Topic Starter
Berichten: 4

#7 , 11 jun 2010 10:15

Juist gebeld en ze hebben het geannuleerd. Hopelijk krijg ik achteraf hier niets meer van toegestuurd.

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”