Citibank autolening

kelly80
Topic Starter
Berichten: 1

Citibank autolening

#1 , 17 mar 2010 22:25

3jr geleden een autolening aangegaan bij Citibank.
Inmiddels ben ik aan men laatste vervaltermijn aangekomen en werd me verteld dat ze mij op 24/12 aan de NBB gemeld hebben als wanbetaler omdat ik volgens hen 2maand en 1/3 achterstand had.
Dit had die lieve mevrouw die me belde op 18/12 (2dagen voor vervaldatum) omtrent die zogenaamde achterstand niet verteld...
ik had een groot bedrag gestort in juni 09 en aangenomen dat mijn volgende betaling pas in december moest gebeuren, het tegendeel was volgens hen echter waar. ik had geen rekening gehouden met de kost van herinneringsbrieven, waardoor ik minder kapitaal zou afgelost hebben enzo..

Soit, dat terzijde... waar ik mij eigenlijk vragen bij stel is het volgende.
Hadden zij mij niet aangetekend ingebreke moeten stellen zodat ik op zen minst nog de kans kreeg om dit recht te zetten?
En als ze mij effectief hebben gemeld bij de NBB, had ik hiervan dan geen schriftelijke melding moeten krijgen?
Want momenteel ben ik eigenlijk niet zeker of ik al dan niet gemeld ben...
(Hebben zij niet gewoon gebluft?)
Maar gebluft of niet... ik ben wel verplicht om hiervoor nog extra boetekosten te dragen.

Tevens sturen zij mij, na lang aandringen en een enorm onaangenaam telefonisch contact (waar ik eigenlijk het woord niet eens kreeg, enkel veel verwijten) een overzicht van het reeds afgeloste kapitaal en het geleende kapitaal + interest.
Blijkt dat zij op hun overzicht meer kapitaal hebben vermeld dan ik heb ontvangen en minder interest waardoor het totaalbedrag wel overeenkomt maar de info klopt niet echt, lijkt me.

Op mijn verzoek om hierover meer info te krijgen, wordt niet meer geantwoord.
Dit was alweer 2 weken geleden.
Kunnen kredietverstrekkers dit zomaar maken?
Er zijn zoveel wetten die hen beschermt, maar degene die ons zouden moeten beschermen tellen niet... of ben ik verkeerd?

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding