lening aan een vriend

tienne52
Topic Starter
Berichten: 1

lening aan een vriend

#1 , 17 feb 2010 08:39

Enkele jaren geleden leende ik 1000 euro aan een vriendin die in nood zat. Ik ben toen zelf onder nul gegaan om haar te helpen. Zij beloofde mij elke maand 50 of 100 euro terug te betalen vanaf die dag.
Toen ik haar na enkele maanden tgv een sms hieraan herinnerde kreeg ik het antwoord : "over welk geld heb je het?"
Sindsdien was ze spoorloos, tot ik deze week haar via facebook ontdekte. Ik stuurde een bericht met het verzoek eerlijk te zijn, doch 's anderendaags was ze van facebook verdwenen.
Mijn vraag is : heb ik een been om op te staan, juridisch, om mijn geld ooit terug te zien?
Van deze lening staat niets op papier, is niets ondertekend, maar bij de overhandiging was indertijd wel een getuige...

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
bartvdv
Berichten: 1911

#2 , 18 feb 2010 14:09

Als er niets op papier staat, dan kan je daar maar zeer weinig aan doen.

Je hebt het geld blijkbaar contant overhandigd, geen overschrijving met een mededeling "lening". Is je getuige betrouwbaar, onafhankelijk, ...?

Het enige zinnige is de druk opvoeren met een aangetekende brief en dreigen de zaak voor de vrederechter te brengen. Maar het zal woord tegen woord worden.

Franciscus
Berichten: 38595

#3 , 18 feb 2010 18:09

Is daar ooit iets betaald via een storting op rekening al of niet met een vermelding

Reclame

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”