terugvordering te lange domiciliering door telenet

vanaelfr
Topic Starter
Berichten: 5

terugvordering te lange domiciliering door telenet

#1 , 05 feb 2010 16:55

Beste,

ik ga het proberen zo bondig mogelijk te verwoorden. Hier mijn situatie. Ik ben al zeer lang klant bij Telenet en al eens verhuisd met zelfde type abonnement zonder problemen.

2 jaar terug echter ben ik verhuisd naar mijn nieuwbouw alwaar ik overgeschakeld ben op een comfort pack met digitale televisie. Hierover telefonisch gesprek gehad met telenet medewerker die alles ging regelen voor de verhuis van het ene adres naar het andere.

Het oude adres had een comfortnet abonnement met domiciliering op een oude rekening van mezelf (geen gemeenschappelijke rekening met mijn vrouw) die ik niet meer gebruik.

De aansluiting is gebeurd en ik betaal elke maand variabel bedrag (geen domiciliering) want ook gsm is via telenet. Plots krijg ik anderhalf jaar later bericht van mijn bank van die oude rekening dat die in 't rood staat.
Blijkt dat telenet nog steeds (dus anderhalf jaar lang) 42 euro gedomicilieerd heeft op mijn oude rekening ondanks dat er op het oude adres geen verbruik meer geweest is gans die periode (heeft telenet zelf toegegeven bij nakijken van dat adres).

Telefonisch overleg met telenet facturatiedienst gehad. Probleem uitgelegd en ze gingen sowieso 6maanden terugstorten en mij een maand gratis huidig abonnement geven voor de last. Er ging een dossier opgemaakt worden om de rest terug te vorderen gezien ze in die periode op mijn account duidelijk ergens het woord verhuis gezien hebben.

Een maand later nog niks gehoord van telenet dus zelf teruggebeld. Blijkt dat da dossier opgemaakt was maar niet doorgestuurd naar dienst betalingen. Blijkt ook dat ik enkel die 6 maanden terugkrijg omdat het systeem niet zo ver terug kan terugbetalen. Na discussie en overleg met dienst betalingen en dienst facturatie nog steeds zelfde antwoord, tis uw eigen schuld, ge zijdt zelf verantwoordelijk voor het opvolgen van uw rekening.

Straf dat ze dus weigeren geld terug te betalen voor iets waar ze niet op kunnen factureren. Op de vraag waarom de 6 maanden niet gestort waren kreeg ik het antwoord dat het dossier nu pas (na deze telefoon) doorgestuurd werd naar dienst betalingen en ik het ga krijgen (6m dus). Op de vraag waarom ik een factuur gekregen had ipv gratis maand deze maand kreeg ik het antwoord dat ik twee maanden gratis krijg vanaf volgende maand. Op de vraag dat ik die 12maanden wil terughebben ondanks ze zeggen dat hun systeem niet zover terug kan krijg ik het antwoord, mss kunt ge schriftelijk nog eens proberen. Ik begrijp dat de telefoniste daar niks aan kan doen dus heb ik mij kunnen beheersen maar telenet toont zich hier wel niet van de beste kant.

Wat kan ik best doen als volgende stap? want ik ben bang dat ze zouden zeggen dat ik akkoord was met 2 maanden gratis ter kwijtschelding van die 12maanden die ze niet willen terugbetalen. Die 2maanden gratis zie ik louter als compensatie voor de last die ik hiermee heb, kosten op mijn bankrekening en verloren intresten.

Graag wat hulp hiermee...

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos
Berichten: 16087

#2 , 05 feb 2010 17:31

Dus als ik het correct begrijp heeft men u tweemaal voor hetzelfde abonnement op een verschillende rekening laten betalen?

Rebel-with-a-cause
Berichten: 1216

#3 , 05 feb 2010 17:46

Je zal misschien sneller antwoord krijgen op het TIK forum.

Reclame

vanaelfr
Topic Starter
Berichten: 5

#4 , 06 feb 2010 09:12

Neen niet echt.

Oud abonnement was comfortnet (enkel internet) met domiciliering.
Nieuw abonnement was comfortpack (internet,telefoon,digitale tv) zonder domiciliering.

Bij regeling verhuis door Telenet hebben ze nieuwe account aangemaakt voor nieuw abonnement maar de oude account niet afgesloten en blijven factureren ook al woonde ik daar niet meer en was er daar ook geen verbruik.

Maw de telefonist van telenet die me vertelde dat hij alles in orde ging zetten voor de verhuis heeft het oude abonnement niet afgesloten.

Had al zitten zoeken op het TIK forum maar daar las ik iets dat dit type vraag eerder iets voor dit forum was.

dank voor uw reacties.

scorpioen
Berichten: 9383
Juridisch actief: Nee

#5 , 06 feb 2010 10:42

Ziet er slecht uit voor u.

Het is uiteraard perfect mogelijk dat iemand twee abonnementen heeft voor twee verschillende aansluitingen.

U zal moeten bewijzen dat u het oude abonnement hebt opgezegd. Als dat alleen telefonisch gebeurd is, zal dat moeilijk zijn.

Als telenet bereid is iets te doen zou ik dit aannemen. Meer bekomen via de rechter lijkt mij moeilijk.

scorpioen

vanaelfr
Topic Starter
Berichten: 5

#6 , 08 feb 2010 11:37

iemand anders wel ideeën hoe dit best aan te pakken om mijn geld terug te zien? Kan mij niet inbeelden dat Telenet hier zomaar mee weg kan komen.

Drone
Berichten: 3030
Locatie: st-niklaas

#7 , 08 feb 2010 13:32

telenet aangetekend in gebreke stellen en in u brief eisen dat het bedrag binnen de 14 dagen dient terug betaald te worden of u dient klacht in bij de ombudsman.

indien u het kan bekostigen een advocaat een aangetekend ingebreke stelling versturen :)


telenet schijnt maar wakker te schieten als er van de kant van de consument "gedreigd" word en ik spreek uit "ervaring"

roharro
Berichten: 13439
Juridisch actief: Ja
Locatie: Plopsaland

#8 , 08 feb 2010 19:14

telenet aangetekend in gebreke stellen en in u brief eisen dat het bedrag binnen de 14 dagen dient terug betaald te worden of u dient klacht in bij de ombudsman.

indien u het kan bekostigen een advocaat een aangetekend ingebreke stelling versturen :)


telenet schijnt maar wakker te schieten als er van de kant van de consument "gedreigd" word en ik spreek uit "ervaring"
Ja maar deze raad geldt alleen als de vraagsteller kan bewijzen dat het om een verhuis ging. Indien hij gewoon een bestelling heeft geplaatst voor telenetdiensten op nieuw adres dan heeft hij uiteraard twee abonnementen. Als hij niet op de bestelling vermeld heeft dat dit een verhuis betrof kan hij niet veel eisen.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

vanaelfr
Topic Starter
Berichten: 5

#9 , 09 feb 2010 12:44

ik heb weldegelijk een verhuis aangevraagd maar dit alles telefonisch.

de eerste telefoniste vermeldde me ook al telefonisch dat er weldegelijk verhuis genoteerd stond in hun dossier maar dat die niet plaatsgevonden had of iets dergelijks.

de telefonist die de verhuis ingegeven heeft heeft gewoon fouten gemaakt die ik helaas zeer laattijdig gemerkt heb.

Het feit dat ze me de laatste 6 maanden terugbetalen wijst er toch op dat ze fouten gemaakt hebben. Ik zie geen verschil waarom ze me de andere 12 maanden niet willen terug betalen.

s21
Berichten: 21

#10 , 09 feb 2010 16:31

Beste,



U kan klacht indienen bij de ombudsdienst voor telecomunicatie.

Heb dit ook gedaan bij een (aanslepend) geschil met Telenet, eveneens ten gevolge van een verhuis. Na oneinding veel frustrerende telefoons met de medewerkers van Telenet (die ook maar "hun job" doen), had ik er genoeg van.

Het hele verhaal, met vermelding van data (in de mate dat je die nog kent), klantennummer, verhuisdocumenten e.a. ... op mail zetten en doorsturen.

Je krijgt vrij snel een bevestiging + toewijzing contactpersoon. Zij maken dan een dossier op t.a.v. Telenet. Deze krijgen 4 maanden de tijd om te reageren en een oplossing te formuleren. (en ze nemen daar dan ook 4 maanden de tijd voor !!)

Uiteindelijk werd mij het volledige bedrag gecrediteerd. Daarnaast werd mijn abonnement ook kosteloos aangepast. (normaal onterechte "opzeg"vergoeding van 1 jaar, maar had nooit getekend voor aanpassing abonnement).

M.a.w.: ik was zeer tevreden met het uiteindelijke resultaat!

vanaelfr
Topic Starter
Berichten: 5

#11 , 10 feb 2010 16:56

bedankt voor uw antwoord.

ik had ondertussen inderdaad bovenstaand verhaal al doorgestuurd naar de ombudsman telecommunicatie maar voorlopig nog geen antwoord gekregen.

afwachten nu.

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”