autofinanciering

Sander_o
Topic Starter
Berichten: 12

autofinanciering

#1 , 29 jan 2010 20:56

Toen ik de bank van Fortis belde om te vragen eens langs te komen voor een financiering vroeg men onmiddellijk of ik klant bij hen was .
Ik heb hen gezegd dat ik dit niet was .
Hun eiste eerst dat ik bij hen een rekening zou openen voor hun van plan waren om de aanvraag voor goedkeuring van een autofinanciering door te zenden .

Ik heb hen gevraagd of een laatste loonuittreksel niet voldoende was en een bevestiging van werkgever dat ik nog steeds met een contract van onbepaalde duur werkzaam was .
Ik zou dan bij hen een rekening openen indien de aanvraag word goedgekeurd .
Ook dit was niet genoeg .

Ik heb de dame aan de telefoon duidelijk gemaakt dat ik dit wel een slimme truk van hen vond , want stel dat de autofinanciering niet word goedgekeurd dan ben ik voor niets van bank veranderd .

Mijn vraag is of Fortis dit wettelijk mag doen ?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Rebel-with-a-cause
Berichten: 1216

#2 , 29 jan 2010 23:12

Toen ik de bank van Fortis belde om te vragen eens langs te komen voor een financiering vroeg men onmiddellijk of ik klant bij hen was .
Ik heb hen gezegd dat ik dit niet was .
Hun eiste eerst dat ik bij hen een rekening zou openen voor hun van plan waren om de aanvraag voor goedkeuring van een autofinanciering door te zenden .

Ik heb hen gevraagd of een laatste loonuittreksel niet voldoende was en een bevestiging van werkgever dat ik nog steeds met een contract van onbepaalde duur werkzaam was .
Ik zou dan bij hen een rekening openen indien de aanvraag word goedgekeurd .
Ook dit was niet genoeg .

Ik heb de dame aan de telefoon duidelijk gemaakt dat ik dit wel een slimme truk van hen vond , want stel dat de autofinanciering niet word goedgekeurd dan ben ik voor niets van bank veranderd .

Mijn vraag is of Fortis dit wettelijk mag doen ?
Is het nu niet het geschikt moment om een financiering via de autodealer te verkrijgen?
De tarieven die wij gekregen hebben bij de aankoop van een nieuwe wagen waren toch beter daar, dan een autolening via onze eigen bankinstelling.
Concreet denk ik niet dat hun strategie verboden is, en wat niet verboden is... :roll:

Reclame

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”