wat houd een overdracht van loon en schuldvordering in?

burningstar
Topic Starter
Berichten: 4

wat houd een overdracht van loon en schuldvordering in?

#1 , 28 jan 2010 12:21

Hoi,

Mijn vriend en ik hebben een lening aangevraagd via een kredietbemiddelaar en was goedgekeurd.
Nu vragen ze na het contract, ook een loonsoverdracht en een overdracht van schuldvordering te tekenen, maar wat houd dit in?
Is dit enkel van kracht indien wij niet zouden betalen? Of worden onze
werkgevers en nu al van op de hoogte gebracht?

Graag dringend antwoordt, alvast bedankt!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
wanton
Berichten: 9891
Locatie: HEIST , bij-den-berg

#2 , 28 jan 2010 14:37

Dit is een minimum waarborg dat de financiële instellingen vragen bij een (klein) krediet. Wanneer uw aflossingen in gebreke geraken , heeft de bank het recht om het geleende bedrag op te vragen aan iedereen die aan U geld verschuldigd is : werkgever , mutualiteit, vakbond , verzekeringen, pensioenkas. Ik dacht 'kindergeld' niet. Zij kunnen dit slechts doen van het ogenblik dat U een achterstal met de afbetalingen hebt opgelopen. En dan nog maar binnen wettelijk vastgestelde barema's.
Indien U uw afbetalingen stipt en uit eigen beweging doet , zal uw werkgever nergens van op de hoogte zijn.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

Reclame

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”