startende zaak en krijgen geen lening voor auto

Frena15
Topic Starter
Berichten: 8

startende zaak en krijgen geen lening voor auto

#1 , 05 dec 2009 14:12

Wij zijn een startende zaak in bijberoep maar we kunnen nog geen cijfers voorleggen. We hadden een auto op het oog (nieuw sgz met 4 kinderen) en de verkoop zou enkel doorgaan als de financiering rond is.
Aangezien mijn vriend in het verleden zijn afbetaling 3 maanden niet heeft betaald staat hij nu op de zwarte lijst dus wou ik de lening op mijn naam nemen maar deze is afgekeurd wegens te weinig inkomsten. Ik trek momenteel een werkloosheidsuitkering en ontvang wel kinderbijslag en alimentatiegeld...
Ik ben momenteel wel op zoek naar deeltijds werk maar wat nu : heb echt wel dringend een auto nodig.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
basejumper
Berichten: 4619
Locatie: Diest

#2 , 05 dec 2009 17:30

Beste,

Zal enkel kunnen indien je familie vindt die dat wil voorfinancieren.
Geen enkele ernstige bank zal een krediet verlenen met dit dossier.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Franciscus
Berichten: 38592

#3 , 05 dec 2009 19:18

Een firma heeft geen kinderen --- is niet direct een valabel argument bij aankoop nieuwe auto voor een firma.
Tja u zal ook voor een firma de nodige gelden moeten hebben om kapitaal te volstorten - een business plan enz enz.

U zal ook de nodige sociale zekerheden moeten betalen - enig idee wat dat kost en wat u dan al moet verdienen als zelfstandige?

Als u werkzoekende bent kan u geen zelfstandige in bijberoep beginnen.

Ik hoop dat u de nodige cursussen hebt gevolgd om... en u niets hebt laten voorspiegelen == bepaalde verzekeringsprodukten of 'home party' zaken zijn zeer sterk in de mooie verhaaltjes maar de kater en de financiële put is wel voor u.

Reclame

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”