Hypothecaire lening intrekken?

Eh'ke
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Hypothecaire lening intrekken?

#1 , 23 jun 2025 20:03

Ik heb mijn ontslag gekregen, in juli gaan we de akte tekenen bij de notaris. Kan de bank de lening intrekken of weigeren uit te betalen als ze er achter komen dat ik ontslagen ben?

In artikel III.11.1bis, punt 6 staat dat de overeenkomst kan worden ontbonden “als de kredietnemer bewust informatie heeft achtergehouden of onjuist weergegeven waardoor de kredietwaardigheid onjuist werd beoordeeld.”

Op de moment van de beoordeling begin juni had ik dus mijn job nog.

III.11.2: schorsing bij “objectieve gronden”
“De bank kan overgaan tot schorsing van het krediet indien daartoe objectieve gronden bestaan.

Thomas_AA

#2 , 23 jun 2025 21:28

U heeft toen ze dat vroegen naar waarheid geantwoord. Stel dat ze opnieuw vragen stellen voor het ondertekenen van de hypothecaire akte, moet u dat weer doen.

Maar dat is niet de normale manier van werken bij banken. Goedgekeurd is goedgekeurd.

Eh'ke
Topic Starter

#3 , 23 jun 2025 21:56

Thomas_AA

Er staat wel in

De kredietnemers zullen de bank zonder uitstel op de hoogte brengen van alle wijzigingen in de aan de bank verstrekte inlichtingen.

Dusja :/

Heb gehoord dat ze zelfs de dag van de akte nog controleren of alles klopt

Reclame

Lanox

#4 , 25 jun 2025 15:26

Los van wat de bank wel of niet kan doen, moet u zich de vraag stellen of u nog in staat bent uw krediet af te lossen? De gevolgen van het niet kunnen afbetalen van een krediet zijn meestal veel zwaarder dan de gevolgen van het niet verkrijgen van een krediet.

basejumper

#5 , 25 jun 2025 21:35

Beste

De bank gaat dat niet meer intrekken. Secundo bent u in de huidige zeer krappe arbeidsmarkt toch zeer goed in staat om snel een nieuwe job (en dus inkomen) te vinden?
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”