Belgische lening vanuit Duitsland

Chanta
Topic Starter
Berichten: 49
Locatie: Antwerpen

Belgische lening vanuit Duitsland

#1 , 29 nov 2009 12:29

Mijn zoon woont momenteel in Duitsland. Hij is daar ook gedomicilieerd en werkt daar uiteraard.
Dit is een tijdelijke interessante (werk)situatie .
Is het mogelijk voor hem om hier in Belgie een lening aan te gaan om een onroerend goed te kopen in Belgie? Dit uiteraard met het oog naar de toekomst, vermits hij niet van plan is om in Duitsland te blijven.
Ik kan voor hem borg staan, indien nodig.
Dank voor info.
chantal

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
marc mortier
Berichten: 670
Locatie: koksijde

#2 , 29 nov 2009 20:54

Deze lening moet perfect mogelijk zijn. De bank zal een hypotheek nemen op de aangekochte woning als waarborg voor het nakomen van de schuldaflossing voor de begunstigde van de lening. Uiteraard zal ze diens "terugbetalingscapaciteit" ( lees financiële toestand ) nazien en zo nodig een bijkomende borg vragen.
Succes toegewenst !

Chanta
Topic Starter
Berichten: 49
Locatie: Antwerpen

#3 , 30 nov 2009 14:40

Bedankt voor vlugge antwoord!

Reclame

basejumper
Berichten: 4631
Locatie: Diest

#4 , 30 nov 2009 19:50

Theoretisch zal dit in het ééngemaakte europa inderdaad lukken.
In praktijk zal de kredietverlener echter vragen dat de inkomsten eveneens bij haar binnenkomen. Daarenboven blijft de moeilijkheid om loonbeslag te leggen buiten België, indien de noodzaak zich zou voordoen.
Het is makkelijker om vanuit België te lenen, om een pand in het buitenlangd te kopen, dan omgekeerd.
In praktijk : indien je zoon in Duitsland woont, lijkt het me makkelijker dat hij bij zijn bank in Duitsland een lening aangaat.
In elk geval even te bespreken met je bank.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

marc mortier
Berichten: 670
Locatie: koksijde

#5 , 01 dec 2009 07:52

Graag, voor ons aller info, verder nieuws over het verloop van de zaak.

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”