Collectieve schuldbemiddeling en zelfstandige in bijberoep

erik626262
Topic Starter
Berichten: 7

Collectieve schuldbemiddeling en zelfstandige in bijberoep

#1 , 13 nov 2009 10:04

Ik zit in een collectieve schuldbemiddeling en ben werkloos. Ik deed alle moeite voor het vinden van een job en volgde een opleiding webdesign bij de VDAB; Ook mijn stage heb ik net achter de rug en is iedereen opgetogen over mijn prestaties.

Mijn vraag is of ik, daar ik werkelijk wil zorgen voor een inkomen, webdesigner als zelfstandige in bijroep mag aanvragen. Ik was vroeger reeds zelfstandige en beschik over het attest van bedrijfsbeheer. Die zelfstandigheid was lang voor de collectieve en heeft niets te maken met deze situatie.

Wie kan me enige info verschaffen?
Laatst gewijzigd door erik626262 op 13 nov 2009 11:28, 1 keer totaal gewijzigd.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Rebel-with-a-cause
Berichten: 1216

#2 , 13 nov 2009 11:20

Het probleem van overmatige schuldenlast treft steeds meer personen.
Ten behoeve van personen die een reeks van schulden hebben gemaakt en de gevolgen ervan niet meer de baas kunnen, heeft de wetgever een wet aangenomen betreffende de collectieve schuldenregeling (wet van 5 juli 1998).

Deze wetgeving is niet van toepassing op handelaars. Zij slaat enkel op niet-handelaars.

Reclame

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”