Schulden van ouders

Rianne
Topic Starter
Berichten: 2

Schulden van ouders

#1 , 26 okt 2009 19:28

mijn vader
ik een meisje va 18 jaar en woon momenteel op een internaat, mijn vader is 2 jaar geleden overleden. en heeft mijn men broer en mijn zus met enorm veel sculden achter gelaten, dus mijn vraag hier over is kan ik mij hier nog van ontzeggen want mijn broer en zus zijn nu al bezig met de schulden tebelaten. als ik me hievan kan ontzeggen vtot hoe oud kan dat en waar moet ik daar dan voor zijn.

mijn moeder
is het zelfde verhaal alleen zei leeft nog maar zij is negers ingeschreven.

als iemand hier antwoord op heeft zou je a.u.b op het forum maar ook naar julianlegolars@hotmail.com kunnen sturen

alvast bedankt
groetjes Rianne

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Simon Verhoeven
Berichten: 89

#2 , 26 okt 2009 22:48

Gewoon de erfenis weigeren, dat hadden je broer en zus trouwens ook moeten dien indien zij wisten dat er schulden waren.

Franciscus
Berichten: 38596

#3 , 29 okt 2009 17:55

gezien u nog minderjarig was bij het overlijden vader is er toch een bewindvoerder aangestelt die u vertegenwoordigde??

Reclame

Rianne
Topic Starter
Berichten: 2

#4 , 31 okt 2009 12:47

gezien u nog minderjarig was bij het overlijden vader is er toch een bewindvoerder aangestelt die u vertegenwoordigde??
neej die heb ik pas gekregen toen ik 18 werd want in die tijd dat mijn vader overleed woonden ik nog bij mijn pleegouders

Franciscus
Berichten: 38596

#5 , 31 okt 2009 14:59

U was minderjarig toen uw vader stierf DAN krijgt u een bewindvoerder gezien u handelingsonbekwaam bent - deze wordt door de (vrede)rechter aangesteld om over uw belangen te waken bij de erfenis

Op uw 18 bent u meerderjarig en handelingsbekwaam en dan hebt u geen bewindvoerder meer nodig.
Pleegouders --- impliceert vermoedelijk jeugdrechter dus deze kan ook iemand hebben aangeduid

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”