dagvaarding lening na 2 jaar

marij1980
Topic Starter
Berichten: 1

dagvaarding lening na 2 jaar

#1 , 24 okt 2009 22:36

hallo,
ben in oktober 2007 weggegaan bij mijn toemalige vriend. We hadden een jaar voordien samen een huis gekocht. Hij ging het huis van mij uitkopen. Hij heeft het wel een jaar getrokken( zei dat hij geen geld had enz). Uiteindelijk is de akte getekend in oktober 2008. Mijn adres had ik al veranderd in november 2007. Ik heb nog 3 maandan lening mee betaald( nov 2007,dec 2007en jan2008). Mijn advocaat had ook een brief gestuurd waarin stond dat ik afstand deed van alle rechten en plichten van het huis. Nu kreeg ik een aantal weken terug een dagvaarding waarin hij de helft van de lening terugeist van de periode feb-okt 2008.
Iemand een gelijkaardig incident gehad? Alle raad, advies en steun is welkom grts

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
j.demoor
Berichten: 10360

#2 , 26 okt 2009 09:25

‘akte getekend in oktober 2008‘ houdt in dat u tot dan samen eigenaar was van het huis in onverdeeldheid,tenzij daar in de akte van afgeweken werd. Onderzoek daartoe zorgvuldig die akte.

Hieruit volgt dan dat u ook tot dan mede de lening dient te betalen,tenzij anders overeengekomen. Onderzoek daartoe zorgvuldig voornoemde brief van uw advocaat,die echter uw vriend niet bindt zonder diens akkoord.

‘lening mee betaald( nov 2007,dec 2007en jan2008)’ houdt dan in dat u ook nog (Feb-Sep of Okt) 2008 verschuldigd bent.

Onderzoek de mogelijkheid bij tegenvordering een alleenbezettingsvergoeding te vorderen voor de periode dat uw vriend alleen het huis bezette wegens onmogelijkheid er samen te wonen.
Ga naar Belgische wetgeving in JUSTEL-databanken van Belgisch Staatsblad. Klik voor WetBOEKEN achter ’Juridische aard’. Op afkondigingsdatum vindt u de overige akten. Inzake FEDERALE fiscale wetgeving zie http://www.fisconetplus.be/

Reclame

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”