krediet met mede ontlener

JurgenCindy
Topic Starter
Berichten: 17

krediet met mede ontlener

#1 , 04 sep 2009 22:06

Hallo,

Ongeveer een jaar terug vroeg een kennis ons om mee te tekenen voor een persoonlijke lening. Nu bijna een jaar verder betalen ze echter hun lening niet meer terug en heb ik via mijn werkgever bericht gehad dat ze loonbeslag gingen doen. Heb contact genomen met de bank en daar zeggen ze mij dat dit het risico is van mee te tekenen. Als de lening voor bv een wagen was had ik iets om op te staan, maar nu blijkbaar niet.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Simon Verhoeven
Berichten: 89

#2 , 04 sep 2009 23:55

Wat is juist je vraag?

Vandebos
Berichten: 16087

#3 , 04 sep 2009 23:56

Je kan stappen ondernemen tegen de wanbetaler om zo de gelden van het loonbeslag terug te krijgen. (of het wat uitmaakt is een ander verhaal natuurlijk... velen zijn eens wanbetaler altijd wanbetaler ongeacht de schuld)
Via geding kan je dan evenwel verzoeken tot een confiscatie van goederen die de betaalde sommen evenaart)

Reclame

JurgenCindy
Topic Starter
Berichten: 17

#4 , 05 sep 2009 08:40

Via geding kan je dan evenwel verzoeken tot een confiscatie van goederen die de betaalde sommen evenaart
Dus kan ik via geding belsag laten leggen op goederen ter waarde van het gedane loonbeslag?
Wordt dit aanvaard? Of is de kans klein?

Vrees dat ik hun lening mag blijven sponseren :cry:

liubis
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#5 , 16 feb 2018 09:07

hallo .ik heb samen mij mijn man en huis gekocht en geld geleend van het bank nu ik ontdek dat ik ben mede ontlener maar ik betaald elke maand de half van het lening mijn vraag is heb ook recht op het huis of niet als mede ontlener?

liubis
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#6 , 16 feb 2018 09:11

hallo .ik heb samen mij mijn man en huis gekocht en geld geleend van het bank nu ik ontdek dat ik ben mede ontlener maar ik betaald elke maand de half van het lening mijn vraag is heb ook recht op het huis of niet als mede ontlener?

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#7 , 16 feb 2018 12:31

De lening en de eigendoms akte is volledig apart
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

basejumper
Berichten: 4615
Locatie: Diest

#8 , 16 feb 2018 23:52

JurgenCindy

Toch even laten nakijken. Borgstelling om niet is actueel wettelijk verboden. Een ernstige bank aanvaardt geen borgstellingen meer. Laat nakijken of uw borgsttelling wel wettelijk is.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

bosprocureur
Berichten: 6853

#9 , 17 feb 2018 14:07

Als blijkt die borgstelling niet wettelijk is, en er is al loonbeslag gedaan (of zelfs uitgevoerd), kan dit nog teruggedraaid worden?

Ik veronderstel dat TS al op de zgn "zwarte lijst" zal staan. Kan dit dan snel ongedaan gemaakt worden?

basejumper
Berichten: 4615
Locatie: Diest

#10 , 18 feb 2018 21:00

bosprocureur

Daar moet ik het antwoord op schuldig blijven. Ik vermoed dat daar een uitspraak van een rechtbank voor nodig zal zijn.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

bosprocureur
Berichten: 6853

#11 , 19 feb 2018 07:47

bosprocureur

Daar moet ik het antwoord op schuldig blijven. Ik vermoed dat daar een uitspraak van een rechtbank voor nodig zal zijn.
Beste Basejumper, bedankt voor de info.

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”