Lening - DRINGEND

wackowizzard
Topic Starter
Berichten: 2

Lening - DRINGEND

#1 , 06 aug 2009 13:28

Mijn situatie is de volgende : ik heb voor 4 jaar lang een vast inkomen gehad, maar ik heb net een nieuwe job. Waar ik maandag ga beginnen + details van contract bespreken. Dus dat zal waarschijnlijk met 6 maanden (liefst korter) proefperiode zijn, wel met onbepaalde duur.
De laatste 6 maanden echter heb ik gereisd, ook 1,5 maand gewerkt (maart-april) en voor de rest interim en promowerk gedaan. Dus redelijk stabiel inkomen.

Stel dat ik nu een appartement vind dat ik absoluut wil kopen !
Voorbeeld :
Vraagprijs 145.000€ - 155.000€
Eigen inbreng 40.000€ à 50.000€.

Nu mijn vraag is : hoe kan ik het regelen dat ik een lening krijg van ongeveer 100.000 à 110.000 euro?

Op 1 of andere manier? Hoe kan ik de bank duidelijk maken dat ik geen risico ben, want jobs genoeg in mijn sector en mijn ervaring (ik had 5 keuzemogelijkheden om ergens anders te starten!).

Hoe controleren de banken in feite waar en hoe lang je al ergens werkt ?

Is het misschien mogelijk om aan verkopers voor te stellen dat ik eerst een paar maanden huur ? En als ze daar dan voor open staan, dat ik dan bereid ben om meer te betalen eventueel ?

Ik kan echt geen 6 maanden meer wachten !


Bedankt voor het vlugge antwoord!
Mvg
Wesley

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding