betaling schulden

guntyke
Topic Starter
Berichten: 2

betaling schulden

#1 , 29 jun 2006 16:12

Geachte,

Graag antwoord op volgende vraag :

Vroeger heeft mijn zus een lening aangegaan (overname van een zaak) waarbij mijn ouders borg stonden. Na een tijdje is deze zaak failliet verklaard. Mijn ouders hebben dan jarenlang de schulden afbetaald.
Een tijdje geleden heeft mijn zus nog bericht gekregen dat er nog een deel dient betaald te worden. Wanneer zij of mijn ouders hiervan niets betalen, kunnen de schuldeisers dan bij mij terecht komen om deze schulden te betalen ? (Nota : ikzelf heb vroeger niets getekend bij het aangaan van de lening en ik woon ook apart.)

Alvast bedankt.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
sperwer
Berichten: 1155

#2 , 29 jun 2006 16:28

het antwoord is simpel. Evenwel onder voorwaarde dat je niet heb geerft van je ouders of zuster.

Als jij geen borg hebt getekend, heb je niks met die lening te maken. Dus nee, men kan niets bij jou komen halen. Maar spullen van jou die bij je ouders en/of zuter staan kan men wel aanslagen als zijnde van hen.

Reclame

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”