NAAM FIRMA - NBB (aangepast JurecaBE - moderator)

ireneusz
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

NAAM FIRMA - NBB (aangepast JurecaBE - moderator)

#1 , 14 apr 2023 02:22

Geachte ,

In 2019 betaalde ik de laatste krediettermijn op mijn Visa-kaart met een limiet van 3.000 euro, ik kreeg een e-mailbevestiging, ik had alle maandelijkse kaartafschriften en betalingsbevestigingen naar X, maar na een paar jaar was ik mijn huis aan het verbouwen en de documenten die ik had gemarkeerd als "BETAALD EN VOLTOOID" waren gewoon vernietigd. Dit was in het najaar van 2020 ... Ik heb verder niets ontvangen van X, geen brief, geen e-mail, geen telefoontje, geen sms dat ik nog steeds een onbetaalde lening heb. In 2022 doet zich de mogelijkheid voor om een huis te kopen, en ik verneem over de negatieve situatie met de NBB en de informatie dat ik de achterstallige bedragen moet betalen. (ook al zijn ze betaald).
Proberen contact op te nemen met X is als het raken van de jackpot - telefoontjes, e-mails - elke dag heb ik persoonlijk gebeld, mijn notaris en de bank die de lening heeft verstrekt om specifieke informatie vast te stellen. Na vele pogingen belde ik de consultant en beschrijf de situatie - de consultant controleert en zegt dat de lening al is afbetaald, dat het certificaat is afgegeven en dat ik niet langer hun klant ben - ik vraag om het certificaat en de bevestiging van al mijn betalingen opnieuw te sturen (één betalingsbevestiging die ik heb van 2019 waar ik het laatste tarief van de lening heb betaald. Ik vroeg ook naar de situatie met de NBB, als antwoord hoor ik dat mijn krediet echter niet is terugbetaald en dat de zaak is doorverwezen naar Y en dat zij binnen 3 weken contact met mij zullen opnemen .... Pardon, wat is dit? Ik zit al 4 jaar bij NBB met een onbetaalde lening, die is afbetaald, maar de zaak is doorgestuurd naar Y. De notaris kon het niet geloven, de geldschieter ook .... Ze hebben Y gebeld om te vragen naar mijn dossier en we krijgen te horen dat er geen dergelijke persoon in hun database zit en nooit geweest is - we wachten op dit antwoord in de vorm van een brief, dan legt de notaris bij de kredietverstrekker de situatie uit aan NBB. Ik heb wat onderzoek gedaan en zie dat veel mensen dezelfde situatie hebben of nog erger. Ik zou willen vragen hoe dit van de NBB af te halen en waarom het daarheen is gegaan - ik zal vele jaren hetzelfde probleem hebben en de NBB bouwt alleen maar rente op en X blijft hetzelfde doen en niemand kan hen iets doen - waar is de waarheid ? waar is ons geld dat we terugbetaald hebben ? bekladding, diefstal, verduistering van eigendom ... Wat dacht je van een class action voor X? Help

mava105
Berichten: 22270
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 14 apr 2023 08:55

Belangrijke documenten, zoals van een bank of lening, minstens 10 jaar bijhouden.

Reclame

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”