Beslag op pensioen

Nancy 45
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

Beslag op pensioen

#1 , 09 apr 2023 18:26

Tot mijn grote verbazing en verwondering werd ik door de pensioendienst verwittigd dat een deurwaarder beslag legt op mijn pensioen op vraag van Fidisud, terwijl ik nooit bij hun iets geleend heb, helaas heb ik ooit een betaling gedaan waardoor ik toegaf schuldenaar te zijn! Zij hebben mijn dossier gewoon opgekocht!
Het gaat over een zaak van 1985! Ik betaal 100 euro per maand en plots zonder vonnis of verwittiging leggen ze beslag op mijn overlevingspensioen! Is dat wettelijk aub, ik word volgende maand 78 jaar!

Drone
Berichten: 3031
Locatie: st-niklaas

#2 , 09 apr 2023 18:46

welke zaak?

heeft u een afbetalingsplan lopen ergens (100euro)?

strikt genomen heeft u geen enkele overeenkomst met dat incassobureau en hebben ze geen enkele macht om gelijk wat te vorderen.

Nancy 45
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

#3 , 10 apr 2023 13:33

welke zaak?

heeft u een afbetalingsplan lopen ergens (100euro)?

strikt genomen heeft u geen enkele overeenkomst met dat incassobureau en hebben ze geen enkele macht om gelijk wat te vorderen.
Ik had vorig jaar zelfde tijd een beslag van een deurwaarder, 1700 euro, hij heeft toen ook beslag gelegd op mijn pensioen, ergens moet er een vonnis zijn maar niemand licht me in,
1700 euro zijn betaald en ik betaal vrijwillig 100 euro om beslag te voorkomen, vorig jaar in maart schreef de deurwaarder dat hij de schuldeisers in dit geval Fidisud zou vragen of het goed was, ik ben blijven betalen en toch nu van de pensioen Dienst bericht gekregen van het beslag!

Reclame

Drone
Berichten: 3031
Locatie: st-niklaas

#4 , 10 apr 2023 13:46

vraag aan fidisud via aangetekend schrijven vanwaar deze schuld komt en wie de originele schuldeiser zou zijn.

meld aan de pensioendienst dat u deze beslaglegging betwist en dat u geen weet heeft van een openstaande schuld.

iets van 1985 zou toch al afbetaald moeten zijn

Franciscus
Berichten: 38602

#5 , 10 apr 2023 13:59

Of mogelijk al verjaard ...maar dat hangt af van meerdere factoren waar we geen weet van hebben.

Nancy 45
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

#6 , 11 apr 2023 18:01

Of mogelijk al verjaard ...maar dat hangt af van meerdere factoren waar we geen weet van hebben.
vraag aan fidisud via aangetekend schrijven vanwaar deze schuld komt en wie de originele schuldeiser zou zijn.

meld aan de pensioendienst dat u deze beslaglegging betwist en dat u geen weet heeft van een openstaande schuld.

iets van 1985 zou toch al afbetaald moeten zijn
Inderdaad, maar ze vergroten de som met interesten, boetes, omdat het bedrag dat ik kon betalen te klein was en fidusud noch hijn deurwaarder antwoorden op mijn berichten

Drone
Berichten: 3031
Locatie: st-niklaas

#7 , 11 apr 2023 19:07

Of mogelijk al verjaard ...maar dat hangt af van meerdere factoren waar we geen weet van hebben.
vraag aan fidisud via aangetekend schrijven vanwaar deze schuld komt en wie de originele schuldeiser zou zijn.

meld aan de pensioendienst dat u deze beslaglegging betwist en dat u geen weet heeft van een openstaande schuld.

iets van 1985 zou toch al afbetaald moeten zijn
Inderdaad, maar ze vergroten de som met interesten, boetes, omdat het bedrag dat ik kon betalen te klein was en fidusud noch hijn deurwaarder antwoorden op mijn berichten
ik denk dat men u ergens de spreekwoordelijke kloot afdraait, na bijna 40 jaar moet alles toch al afbetaald zijn

of betaald u een miljoen euro af met 100euro per maand?

Franciscus
Berichten: 38602

#8 , 11 apr 2023 20:01

Dus direct een aangetekend schrijven aan fidisud - deurwaarder en bezwaar via AS bij pensioendienst.
Best allemaal met antwoord /reponse kaart dan hebt u een naam en handtekening van ontvanger.

Nancy 45
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

#9 , 12 apr 2023 22:53

Of mogelijk al verjaard ...maar dat hangt af van meerdere factoren waar we geen weet van hebben.
vraag aan fidisud via aangetekend schrijven vanwaar deze schuld komt en wie de originele schuldeiser zou zijn.

meld aan de pensioendienst dat u deze beslaglegging betwist en dat u geen weet heeft van een openstaande schuld.

iets van 1985 zou toch al afbetaald moeten zijn
Inderdaad, maar ze vergroten de som met interesten, boetes, omdat het bedrag dat ik kon betalen te klein was en fidusud noch hijn deurwaarder antwoorden op mijn berichten
ik denk dat men u ergens de spreekwoordelijke kloot afdraait, na bijna 40 jaar moet alles toch al afbetaald zijn

of betaald u een miljoen euro af met 100euro per maand?
Het ging over in 1985 200.000 oude Belgische Franken!

Drone
Berichten: 3031
Locatie: st-niklaas

#10 , 12 apr 2023 23:05

5000 euro (ongeveer)

100 euro per maand dat is 50 maand of 4 jaar en een klets

zelfs met extra "kosten zou dat al LANG, maar dan ook heel LANG geleden afbetaald moeten zijn.

ik kan mij dan ook niet van de indruk ontdoen dat men u continue veel te hoge kosten aanrekent om het toch maar te rekken en dat men u gewoon melkt gelijk de spreekwoordelijk koe.

ik zou er dan ook mee verder gaan en eventueel zelfs een advocaat raadplegen

Nancy 45
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

#11 , 20 apr 2023 19:08

Ik krijg geen som die betaald moet worden, het beslag op pensoein blijft, en ik zou nog extra 100 euro moeten betalen per maand, vakantiegeld ben ik volgende maand ook kwijt. Ik zie het niet meer zitten

Thomas_A
Berichten: 2325
Juridisch actief: Nee

#12 , 20 apr 2023 21:40

Heeft u iemand die u kan helpen om dit uit te zoeken en die u vertrouwt om in uw naam contact op te nemen met deze partijen?

Eventueel via CAW van uw gemeente?

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”