Stopzetting collectieve schulbemiddeling

Machcau
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Stopzetting collectieve schulbemiddeling

#1 , 02 feb 2023 21:32

Kan ik zelf mijn collectieve schuldbemiddeling stopzetten.
Ik zit al 5 jaar in collectieve en zou in november 2024 stoppen.dus in totaal een looptijd van 7 jaar
Maar ik zou naar mijn familie in nederland willen verhuizen ik woon nu in belgie maar geboren in nederland
Ik krijg geen maandelijkse overzichten van mijn aangestelde bemiddelaar..moet er steeds op aandringen..hij betaald mijn huur ook nooit op tijd ik werk voltijds ,maar volgens zijn zeggen zijn er niet genoeg inkomsten om schulden af te betalen.
Tevens nu ook een nekhernia vastgesteld met mij
Mijn ouders zijn al 83 en 85 jaar ouden mijn moeder word nu wat hulpbehoevend als ik op bezoek wil is t 1 uur rijden..maar met leefgeld van 100€ per week kan ik dat minimaal doen..ook broer en zussen wonen in nederland

Ik kan nu bij mijn jongste zus gaan wonen.en kan daar ook aan t werk.
Ik heb contact opgenomen met arbeidsrechtbank,om t stop te zetten
Weet iemand hoe je dit t beste aanpakt

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Machcau
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#2 , 02 feb 2023 21:39

Kan ik zelf mijn collectieve schuldbemiddeling stopzetten.
Ik zit al 5 jaar in collectieve en zou in november 2024 stoppen.dus in totaal een looptijd van 7 jaar
Maar ik zou naar mijn familie in nederland willen verhuizen ik woon nu in belgie maar geboren in nederland
Ik krijg geen maandelijkse overzichten van mijn aangestelde bemiddelaar..moet er steeds op aandringen..hij betaald mijn huur ook nooit op tijd ik werk voltijds ,maar volgens zijn zeggen zijn er niet genoeg inkomsten om schulden af te betalen.
Tevens nu ook een nekhernia vastgesteld met mij
Mijn ouders zijn al 83 en 85 jaar ouden mijn moeder word nu wat hulpbehoevend als ik op bezoek wil is t 1 uur rijden..maar met leefgeld van 100€ per week kan ik dat minimaal doen..ook broer en zussen wonen in nederland

Ik kan nu bij mijn jongste zus gaan wonen.en kan daar ook aan t werk.
Ik heb contact opgenomen met arbeidsrechtbank,om t stop te zetten
Weet iemand hoe je dit t beste aanpakt

Thomas_A
Berichten: 2304
Juridisch actief: Nee

#3 , 02 feb 2023 22:05

In de meeste gevallen is dat erg onverstandig.

Als u uw termijn uitdoet, bent u opnieuw schuldenvrij. Stopzetten schuldbemiddeling betekent dat alle openstaande schulden weer kunnen opgeëist worden door de schuldeisers.

Reclame

Franciscus
Berichten: 38596

#4 , 03 feb 2023 11:29

U kan altijd aan de arbeidsrechtbank vragen een einde te stellen aan de schuldbemiddeling.
Maar een GDW kan ook in NL de openstaande schulden + de kosten die er dan nog bij komen komen innen.
Vraag eens bij een www.caw.be in uw omgeving of alles volgens de regels verloopt.

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”