Lenen na schuldbemiddeling

RexBeau
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Lenen na schuldbemiddeling

#1 , 29 jan 2023 10:01

Hallo iedereen,

Hoelang duurt het voor me terug kan lenen na afloop csr? Tot hiertoe na 7jaar kan ik max ergens 50 000€ lenen. Ik werk voltijds vast contract en partner ook. Inkomsten 2000€ netto +maaltijdcheques 8€ dag.
Partner heeft zelfde inkomen.
Wij kunnen samen geen hergroepering kredieten aanvragen. Dit wordt op ons beide namen geweigerd. (10000€) heeft dit te maken met feit dat het nog maar 7j na datum is ? Of misschien omdat partner wel vtijds werkt maar van FOD personen met een handicap op 67% staat. (Weliswaar geen euro ontvangt van hun)
Alvast bedankt.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
basejumper
Berichten: 4625
Locatie: Diest

#2 , 29 jan 2023 11:19

Beste

Een kredietverstrekker is een organisatie met winstoogmerk. Zij zoekt naar kredietdossiers met beperkte risico’s.
Ik begrijp niet dat u op zoek bent naar een krediet ‘hergroepering kredieten’ als u net uit schuldbemiddeling komt… zijn die afspraken dan niet geregeld in de schuldbemiddeling? Op zich is een krediet hergroepering kredieten’ in de markt een risicovol krediet. Je financiert geen project, je financiert schulden op langere termijn waarbij de voornaamste reden een gebrek aan terugbetalingscapaciteit is. Je neemt daarenboven het blijkbaar slechte risico nog eens over van andere schuldeisers. , de ‘afval’ ( geschillen) liggen er 5 tot 6 keer hoger dan bij pakweg een auto financiering.
De kredietverstrekker zal naast het doel (wat financieren we?) ook kijken naar : met wie gaan we in zee?
Wat is de status van die kredietnemer in termen van diploma, toekomst potentieel, inkomsten en lasten, onroerend en roerend vermogen maar ook krediethistoriek. Een kredietnemer die mogelijk kort geschoold is in een zwakke economische sector, zonder eigen woning, geen spaargelden, een partner met beperkingen en een slechte krediethistoriek… Daar staat niemand om te springen.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Reclame

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”