Overbruggingskrediet

Mari7
Topic Starter
Berichten: 9
Juridisch actief: Nee

Overbruggingskrediet

#1 , 18 dec 2022 19:16

Beste,
Ik ging onlangs een overeenkomst aan met een kredietverlener voor een overbruggingskrediet. In hun document noemt het: kaderkredietovereenkomst met hypotheekvestiging.
Er werd mij bij overhandiging van het document door de tussenpersoon heel uitdrukkelijk gesteld dat onderstaande clausule NIET van toepassing was voor mij:
‘In geval van een volledige of gedeeltelijke vrijwillige vervroegde terugbetaling zijn de kredietnemers
overeenkomstig art. Vll.l47/ 12 van het Wetboek Economisch Recht een vergoeding verschuldigd gelijk aan
drie (3) maanden intrest, berekend aan de periodieke debetrentevoet van het krediet op het bedrag van het
verschuldigd blijvend saldo.’

Nu heb ik gelukkig dat krediet maar twee maanden nodig, maar wordt mij een afrekening bezorgd met, jawel, een wederbeleggingsvergoeding van drie maanden opzeg. Volgens de tussenpersoon 'werd hem ook anders verteld door de inspecteur van zijn bank, maar klopt deze afrekening jammer genoeg.'

Kan ik dit conflict op een of andere manier oplossen of aanvechten?
Met dank en vriendelijke groeten.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
basejumper
Berichten: 4628
Locatie: Diest

#2 , 19 dec 2022 20:07

Neen. u heeft dat getekend. Als de clausule niet van toepassing was had deze geschrapt moeten worden en geparafeerd door beide partijen.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Mari7
Topic Starter
Berichten: 9
Juridisch actief: Nee

#3 , 20 dec 2022 14:33

Dank u, basejumper.

Reclame

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”