Bank heeft te veel geleend. Is deze aansprakelijk?

Cinderella85
Topic Starter
Berichten: 5

Bank heeft te veel geleend. Is deze aansprakelijk?

#1 , 28 apr 2009 12:48

Hallo

Op het internet vind ik hierover niets. Mijn ondertussen ex-vriend en ik zijn in 2006 een lening aangegaan voor een bedrag van 200.000 euro. Op dat moment verdiende ik een 1.200 à 1.300 euro netto en mijn ex een 1.300. Onze maandelijkse aflossing was toen een 900 euro. Ik had ook op mijn naam een autolening staan die nog loopt tot einde 2011 van een bedrag van 280 euro.

Doordat wij problemen hadden met de bouw, hebben wij nog een 40.000 euro extra moeten bijlenen. Dit was weer geen probleem. Extra maandaflossing van een 200 euro (wij betalen momenteel een 1.255 euro per maand). Wij zijn dan ook nog een theasurus reserve van 3.000 euro gaan vragen en dit was ook geen probleem.

Nu zitten wij dus tot over onze oren in de schulden en moeten wij ons huis verkopen. Ons mandaat is ondertussen ook al omgezet naar hypotheek en deze kosten vallen op onze nek, en wij staan dus dik in overschrijding van ons theasrus reserve.

Mag dit zomaar allemaal en kunnen wij hier niets tegen doen? Ik heb al gehoord dat je dit kan aanklagen en je alleen kapitaal moet terugbetalen en geen interesten omdat dit hun schuld is (hoewel de bank zegt dat we zelf maar moeten weten hoeveel we kunnen afbetalen, maarja als je jong bent zie je dat allemaal wel zitten en de bank tekent wel). Maar wat dan met advocaatskosten enzo?

Alvast bedankt!

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding