Loonbeslag

Sluys1980
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Loonbeslag

#1 , 29 sep 2022 11:24

Na ziekte (en de volgende hoge hospitalisatierekening) werd er beslag gelegd op mijn invaliditeitsuitkering (volledig terecht, op dat moment , ik liet alles liggen).
Er werd een periode 700€afgehouden en dan 350€. Na de verdeling begin februari, heb ik nog een schuld van 2900€ (mede omwille van mijn belastingen want met wat zou je deze moeten betalen bij loonbeslag?)Sinds eind februari gaat er nu al elke maand 750€ naar het beslag. Plus vakantiegeld. Denk dat ik er dus al ruimschoots ben.
Met de huidige energieprijzen is het nu echter elke maand nipt om alles betaald te krijgen.
Ik begin stilletjes aan te denken dat ze erop wachten tot je nieuwe schulden maakt (mede omwille van het loonbeslag) en ze zo het beslag niet moeten opheffen?!

Is dit de normale gang van zaken?Willen ze mensen vooruit helpen op deze manier?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Marcus Aurelius
Berichten: 3814
Juridisch actief: Nee

#2 , 29 sep 2022 22:04

Ik raad u aan om contact te zoeken met het CAW, de sociale dienst van uw ziekenfonds of de sociale dienst van uw O.C.M.W.. Zij kunnen u met raad en daad bijstaan. U heeft duidelijk hulp nodig.
------------------------------------------------------------------------
wat baat kaars en bril, als de uil niet zien en lezen wil.

Reclame

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”