Aankoop huis. Kans hypotheek

Andcu
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

Aankoop huis. Kans hypotheek

#1 , 18 sep 2022 08:48

Beste,
We hebben een compromis getekend na een succesvol bod op een huis. We hebben 10 % eigen inbreng. Kunnen de lening afbetalen voor 1500 euro per maand op 25 jaar. Voltijdse contracted en stabiel gezamenlijk inkomen van 4300 euro als jonge mensen. Op papier zien onze kansen op lening er heel goed uit.

We vroegen ons af of een langlopende erfenis kwestie roet in het eten kan gooien. Ik bezit naakte eigendom dat momenteel in vruchtgebruik is samen met mijn zus. Hier loopt nog een krediet van wat ongeveer 280 euro per maand zou extra zijn maar in theorie heb ik de erfenis nog niet aanvaard. Zien jullie hier problemen? Zou een bank dit als kwestie zien? Of zijn we sterk genoeg door onze financiele situatie en eigen inbreng?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Lanox
Berichten: 3522
Juridisch actief: Nee

#2 , 19 sep 2022 00:45

10% eigen inbreng, na betaling kosten? Anders ga je daar al een gigantisch probleem hebben.

Andcu
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

#3 , 19 sep 2022 10:07

Concreet. Het bod is 340 000 waarvan 40 000 eigen inbreng op het bod. De 21 000 notariskosten staan ook klaar. In totaal 61000 eigen inbreng. Lening van 25 jaar met een gezamenlijk loon van 4300 euro. Volgens de banken die we op voorhand bezochten zitten we zelfs zo nog niet op de limiet.

Reclame

Thomas_A
Berichten: 2323
Juridisch actief: Nee

#4 , 19 sep 2022 21:42

De kansberekening van mij of de andere deelnemers aan dit forum is niets waard, aangezien geen van ons u deze lening zal verstrekken. Alleen de inschatting van de bank is daarvoor relevant.

Wat heeft u eraan of wij ja of nee zeggen? In beide gevallen moet u net zo goed naar de banken stappen om zeker te zijn.

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”