Huurachterstallen bij huurder in CSR

CityBird
Topic Starter
Berichten: 792

Huurachterstallen bij huurder in CSR

#1 , 07 sep 2022 19:52

De vrederechter heeft deze week de huuroverkomst van onze huurder verbroken na wanbetaling. Probleem is echter de achterstallen. Huurder zit onder CSR met een schuld van om en bij de 50.000€ verdeeld over verschillende schuldeisers, inclusief overheid. Zijn maandelijkse inkomsten zijn slechts 1300€, bovendien niet eens stabiel, wat serieuze vragen doet rijzen over hoe realistisch de afbetaling van die schuld is.

Vraag 1: Bestaat er een prioriteitsvolgorde tussen schuldeisers in CSR en zo ja wat is hierin de rangorde van huurachterstallen?

Vraag 2: Deze CSR regeling wordt binnenkort opnieuw behandeld voor de arbeidsrechtbank wegens niet nakomen van de voorwaarden. Heb ik het recht aanwezig te zijn? Ik ben nog niet opgenomen in de lijst van schuldeisers.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Thomas_A
Berichten: 2302
Juridisch actief: Nee

#2 , 08 sep 2022 05:49

Is er al huurachterstand? Ben je al een schuldeiser?

CityBird
Topic Starter
Berichten: 792

#3 , 08 sep 2022 06:17

Uiteraard zijn er huurachterstallen, bedrag bepaald in vonnis. Huurder heeft sleutels overhandigd, pand is leeg en klaar voor herverhuur.

Nee, ik ben nog niet in die CSR-regeling opgenomen. Dit is nl de reden van mijn vraag, heeft het ueberhaupt zin om mij in de CSR regeling te laten opnemen als die man naar mijn mening toch nooit die schuld krijgt afbetaald. Is simpelweg veel te hoog voor een dergelijk inkomen.

Reclame

Thomas_A
Berichten: 2302
Juridisch actief: Nee

#4 , 08 sep 2022 06:34

Mijn excuses, ik had eerste paragraaf totaal niet goed gelezen.

https://economie.fgov.be/nl/file/1324/d ... n=JHQbDVke

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”