Lening

Jelle2022
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Lening

#1 , 29 aug 2022 13:31

Beste,

Door bepaalde financiële tegenslagen (ziekte en auto), en omwille invaliditeit kreeg ik moeilijk een lening van 5.000 euro bij de bekende Belgische banken.

Dus even rondgekeken buiten BE.

Daar kwam ik op een Canadese ltd firma die leningen geeft aan Europeanen.

https://www.gelet op mogelijk onwettig gebruik- naam verwijderd - jurecaBE- moderator

Ik heb hier per email al een bevestiging gehad dat de lening aanvaard werd, alsook een contract per pdf doorgestuurd gekregen.

Maar omwille ik er niet direct iets over vind op het internet, weet ik niet of dit echt zuiver is of er ergens een addertje onder het gras zit.

Ik kan het contract hier opzetten, met mijn eigen gegevens gewist erop, zodat dit kan nagekeken kan worden, maar geen idee qua privacy vd ontlener dit zo mag getoond worden.

Hopend op hulp bij deze lening/of dit juist is of niet.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Lanox
Berichten: 3518
Juridisch actief: Nee

#2 , 29 aug 2022 17:27

Als normale banken u een lening weigeren is dat meestal met goede redenen, zeker als ze het allemaal doen. Als u dan toch een lening krijgt van een of andere obscure bank zouden al uw alarmbellen moeten afgaan.

Marcus Aurelius
Berichten: 3814
Juridisch actief: Nee

#3 , 30 aug 2022 07:09

T.S., het lijkt me belangrijk en opportuun dat u dringend hulp zoekt bij hetzij de sociale dienst van uw ocmw, hetzij het CAW voordat u zichzelf nog dieper in de nesten werkt. Zij hebben meer ervaring met dit soort zijsprongen. Zij kunnen u ook helpen in een herschikking van uw uitgaven zodat u deze lening niet moet aangaan. Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden.
------------------------------------------------------------------------
wat baat kaars en bril, als de uil niet zien en lezen wil.

Reclame

Sander2022
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

#4 , 31 aug 2022 13:20

Goedemiddag,

Ik heb ook 10000 aangevraagd en alles word snel beantwoord en geaccepteerd zonder enig inzicht over mijn financiële situatie.
Heb het contract getekend en nu melden ze dat er (in het contract staat) waar ik waarschijnlijk overheen gekeken heb dat er 305,- garantie vergoeding betaald dient te worden zodat de bank dan de 10000,- over kan maken.

Dit staat me dan al niet aan om eerst geld over te maken om een lening te kunnen krijgen.

Mvg Sander

Lanox
Berichten: 3518
Juridisch actief: Nee

#5 , 31 aug 2022 13:45

Klassieke Nigerian scam. Laat hen weten dat ze de garantie van het bedrag mogen afhouden en het saldo uitbetalen. Het zal rap stil blijven aan de overkant.

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”