Aanvraag hypothecaire lening 2de woning

Nancy1980!
Topic Starter
Berichten: 9
Juridisch actief: Nee

Aanvraag hypothecaire lening 2de woning

#1 , 23 aug 2022 11:19

We hebben een compromis getekend voor de aankoop van een 2de woning. Met opschortende voorwaarden mits aanvaarding lening bank van 3 weken.

We zijn onmiddellijk bij de bank geweest met alle papieren. Mondeling beloofde ze dat het geen probleem zou zijn. Ze beloofde ons afgelopen week definitief antwoord te geven als het hoofdbureau akkoord ging.

Begin deze week nog niks gehoord en nu blijkt degene die het opvolgde ziek te zijn. Een andere persoon zou het overnemen. Nu heb ik vandaag een mail gehad van die persoon dat hij het deze week niet in orde krijgt maar schrijft wel in de mail :
"Ik kan jullie wel melden dat het krediet zeker en vast in orde gaat komen!"

Voor ons hangt er natuurlijk een boete aanvast als de koop uiteindelijk niet doorgaat. Is deze mail voor de bank bindend als ze dit zo in de mail zetten?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
bosprocureur
Berichten: 6854

#2 , 23 aug 2022 14:05

:) Ik krijg het niet in orde, maar het zal zeker in orde komen ??

Qua zekerheid kan dat wel tellen.

Kan u, met deze mail in handen, geen verlenging van de termijn krijgen bij de verkoper ?

De verkopers hebben normaal ook geen belang bij een discussie over al dan niet doorgaan van de koop; ook zij hebben er dus belang bij klare wijn te krijgen, en dat kan mits een beetje uitstel.

basejumper
Berichten: 4621
Locatie: Diest

#3 , 23 aug 2022 21:14

Als je deze bewering op mail hebt kan de bank nog moeilijk terug. Er is een massa aanvragen ingevolge stijgende rentevoeten. En er zijn overal achterstanden. Daarenboven vakantieperiode dus ook minder beslissers aan het werk. De verwerking in de systemen kost snel een paar uur en first in is first out. Neemt niet weg dat op basis van de parameters men snel kan zien welke dossiers goed zijn of welke in de grijze zone zitten. Maar als je bank dit op mail zet zou ik me weinig zorgen maken.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Reclame

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”