Luminus - herinnering 2019

treeflame
Topic Starter
Berichten: 27

Luminus - herinnering 2019

#1 , 13 jul 2022 19:11

Ik ben al een hele tijd klant bij Luminus. Ik ben ook geen wanbetaler. Ik betaal mijn rekeningen. Ik denk dat ik de laatste tien jaar misschien één of twee herinneringen heb gehad, in het algemeen.

Deze maand kreeg ik mijn eindafrekening. Luminus moet mij 51 euro. Fijn. Alle rekeningen bij Luminus zijn ook betaald.

Luminus betaalt mij geen 51 euro maar 43 euro. Geen reden waarom.

Ik bel naar Luminus. Daar zeggen ze mij het volgende: "In 2019 heeft u een herinnering gekregen voor een onbetaald factuur, en dat kost 8 euro, en dat bedrag stond nog open." Nu, het kan zijn dat ik in 2019 een herinnering heb gekregen, geen idee, maar ik heb in ieder geval nooit een factuur gekregen of een verrekening voor die herinnering in 2019, anders had ik die ook wel betaald (fair enough, als ik te laat was, was ik te laat, ik betaal die herinnering dan wel).

Maar kan dit? Zomaar vragen in 2022 om voor een herinnering te betalen uit 2019? Hoe kan ik dat nog controleren?

Is er ergens een verjaring voor dit soort facturen? En indien dat niet verjaart, moeten ze mij dan ten minste geen informatie geven over wanneer die herinnering in 2019 werd verstuurd (en de omstandigheden)?

Ook vreemd dat dat gewoon werd afgehouden van het bedrag dat ze mij moesten. Uiteindelijk lijkt mij dat toch een factuur van 8 euro zoals elk ander factuur?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12840

#2 , 13 jul 2022 19:57

Bij nutsvoorzieningen is de verjaringstermijn 5 jaar, ruim binnen de tijd dus.

Reclame

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”