lening op afbetaling weigeren bij instelling

kirikos
Topic Starter
Berichten: 106
Juridisch actief: Nee

lening op afbetaling weigeren bij instelling

#1 , 12 mei 2022 19:44

Een aantal weken geleden heb ik een lening op afbetaling bij een instelling aangevraagd.
Ik moest telkens op nieuws wachten en heb enkel nieuws gekregen dat het in behandeling was.
Nu vandaag heb ik bij mijn instelling een lening en kredietkaart gekregen.
De lening bij de eerste instelling zou mijn andere lening terugnemen en de kredietkaart.
Kan ik dit stopzetten? Ik wil gewoon de lening van vandaag blijven houden en die andere laten annuleren, is dat mogelijk of is dit te laat?
In principe zou er toch 14 dagen bedenktijd moeten zijn terwijl dat die eerste instelling aan mij zei dat het geld al doorgestuurd werd!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
kirikos
Topic Starter
Berichten: 106
Juridisch actief: Nee

#2 , 12 mei 2022 19:46

Nog een ding ik heb wel de contracten getekend voor de eerste instelling doorgestuurd.(een week of 2 geleden)

basejumper
Berichten: 4625
Locatie: Diest

#3 , 13 mei 2022 14:07

Vraag is wat u doorgestuurd heeft : zijn dat aanvraagformulieren of waren dat contracten? In elk geval : ik zou via mail en aangetekend de kredietverschaffer verwittigen dat u dit wil annuleren.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Reclame

kirikos
Topic Starter
Berichten: 106
Juridisch actief: Nee

#4 , 15 mei 2022 21:23

Het waren contracten maar wettelijk heb ik 14 dagen herroepingsrecht toch?

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”