Lening

Allisonvdb
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Lening

#1 , 10 mei 2022 22:37

Iemand raad?
Ik ben borg en kredietnemer met mijn ex vriend. (Auto lening) mijn ex wilt me niet uitschrijven uit de lening. Ookal heeft hij de auto. Nu heeft de bank mij een aangetekend brief gestuurd waarbij hij niet betaald. Wat kan ik hier aan doen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
wanton
Berichten: 9891
Locatie: HEIST , bij-den-berg

#2 , 21 mei 2022 08:09

Niets. De bank kan en zal, bij wanbetaling, de terugvordering kunnen eisen bij elke medekredietnemer of borgsteller.
Die kan daarna wel proberen verhaal te halen bij de uiteindelijke begunstigde van de lening.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

basejumper
Berichten: 4615
Locatie: Diest

#3 , 21 mei 2022 19:07

Beste

Aansluitend op correct antwoord Wanton : het is niet uw ex die beslist of u al dan niet geschrapt wordt als medekredietnemer /borg maar de kredietinstelling. En dat zal die enkel doen indien de overblijvende kredietnemer (uw ex dus) voldoende solvabel is. Gezien u aangeschreven werd door de bank ingevolge niet betaling mag het duidelijk zijn dat dit net een gebrek aan solvabiliteit aantoont.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Reclame

bosprocureur
Berichten: 6853

#4 , 21 mei 2022 20:42

Tracht hier asap een oplossing voor te vinden, dat de kredietinstelling dus betaald is. Anders riskeert u zelf problemen als u later eens een krediet (auto, huis...) nodig hebt.

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”